7:e Växeln!

MrRR

Ny medlem
Gick med
6 May 2012
Hoj
CBR1000RR Fireblade -08
Hur många gånger har det inte hänt er att ni växlar upp och sen ska lägga in en växel till så visar det sig att ni redan har petat i 6:an?

Starka tankar att installera en växlingsindikator för årets säsong.

Indikatorn funkar inte, sitter i huvudet och går inte att göra något åt.

Ja, eller funkar om du alltid tittar innan nästa växel.

Ganska skapligt många gånger, men hittills har jag mest skyllt på hojmodellerna. :D

Jag har bara 5 på min hoj så en sjunde skulle nog lämna ett osmidigt glapp i min låda... :gråta

Indikatorn funkar inte, sitter i huvudet och går inte att göra något åt.

Ja, eller funkar om du alltid tittar innan nästa växel.

Jo det funkar visst. Man tittar omedvetet på den där saken både innan, efter och under färd.
Jag har en själv och den sitter precis ovanför mätaren så man ser den ganska ofta.

usch alltför många gånger varje körning. Under varje körning blir det att man tänker att man ska hem och köpa en växelindikator men det blir aldrig av.. nu har jag det i instrumentpanelen orginal! :)

haha ja det är fantastiskt, gör det säkert 6-7 gånger varje gång man är ute och kör! Skulle gärna haft det inbyggt i mätarn.

Sökte på google och fann inte alls mycket om just folk som försöker växla även om sista växeln är i, vanligt i vårat sällskap med att det ska växlas mer än nödvändigt :)

Stör mig inte väldigt mycket på det, värre när jag tappar bort växlarna på bana.. ettans växel brukar bli hal inför Ejes =0) Blir det en 600RR i år står växelvisare högt upp på önskelistan, växlingsindikator är säkert också bra att ha.

Som :skrattaåt

När jag kör som instruktör eller av annan anledning inte har fullt fokus på min egen körning på banan blir det ofta att jag växlar ner till 1:an för att sedan lägga i 2:an innan jag släpper upp kopplingen sista gången efter rakan...

Back