690 SMC dör när jag slangar?

biffen_87

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2009
Ort
Nyköping
Hoj
990 sm
Blir inte klok av min hoj KTM 690 SMC -08
jag kan köra några mil sen när jag slangar så beter den sig precis som att det är soppatorsk? har aldrig hänt förut men nu när jag tar ut den efter vintern så blir det såhär.. har hänt två gånger, första gången dog batteriet också..
Det finns soppa och bensinlampan har inte börjat lysa.. Eftert att det blivit så kan man inte starta den alls..
vad kan det bero på? soppafilter?
 
Jag hade ungefär samma problem med min ett par gånger förra säsongen.
Det hände 1 gång efter att jag varvat ur ordentligt på raksträcka och 1 gång efter bakhjulsåkning.
Båda gångerna blinkade FI lampan till och hojen betedde sig som du säger.. som om den hade slut på soppa.

Jag bad min lokale KTM mek kolla på de, men han hittade inga registrerade felkoder efter uppkoppling.
Jag har fortfarande inte fått nå svar på vad som hände. :va
 
Körde en SMC 690 på kinnekulle och den klippte tändningen en kort stund i den långa högern efter rakan. Fick det dock aldrig att hända igen. Var riktigt läskigt att tappa kraften vid nerlägg.
 
Finns det tippcensor på ktm? Kan det va den som bryter tändningen.
 
min 660 SMC gjorde så. Orsaken var att olja ran från vevhusventilationen rakt in i luftburken. Har aldrig fått det att hända på min 690 dock.
 
Finns det tippcensor på ktm? Kan det va den som bryter tändningen.


Ja de ska finnas men tror inte min är ikopplad.

Jag hade ungefär samma problem med min ett par gånger förra säsongen.
Det hände 1 gång efter att jag varvat ur ordentligt på raksträcka och 1 gång efter bakhjulsåkning.
Båda gångerna blinkade FI lampan till och hojen betedde sig som du säger.. som om den hade slut på soppa.

Jag bad min lokale KTM mek kolla på de, men han hittade inga registrerade felkoder efter uppkoppling.
Jag har fortfarande inte fått nå svar på vad som hände. :va



Jävligt knepigt... och störande..
 
Last edited:
Kolla batteriet och laddspänningen som bränslepumpen är beroende av.

Kontrollera tippsensorn, inte helt oväntat har diverse stödbrytare - on/off knappar etc hittat på hyss när man felsökt.
 
Kolla batteriet och laddspänningen som bränslepumpen är beroende av.

Kontrollera tippsensorn, inte helt oväntat har diverse stödbrytare - on/off knappar etc hittat på hyss när man felsökt.

batteriet laddar som det ska. Vet ej var tippsensorn och kontakten till den sitter, nån som vet?
 
Problemet har nu självläkt! hatar sånt.. men nu funkar den som den ska:) var nog luft i bränslesystemet lr bara dålig soppa..
 
Problemet har nu självläkt! hatar sånt.. men nu funkar den som den ska:) var nog luft i bränslesystemet lr bara dålig soppa..

Med dagens soppapriser borde du reklamera soppan.. :tungan

Nä jag var ironisk, men jag förstår vad du menar. Jag hatar också när saker självläker. Får jag ett fel, så vill jag se vad det är för att kunna reparera och förhindra att det händer igen.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top