660 toppfart???

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
Har ju som sagt köpt en ktm 660 04:a med accra system...
Locket är borttaget över luftfiltrert... Men jag tycker den känns slö ändå. Är detta bara för att jag kört husa 650 innan eller är den så mycket tröttare??? Toppfarten ligger ju på ca 155km/h är detta rimligt??? ska jag byta munstycke och nål??? Eller finns det några eklare strypningra som jag ska plocka bort först????

Och jag har sökt här på forumet men ej hittat några vettiga svar....

///Micke

Är den inte ombestyckad efter modifieringarna av insug och avgassystemet ? Ja, då kan jag förstå att det inte riktigt räcker för högre toppfart ;) Lite mer knuff i motorn ska du kunna få med rätt inställd förgasare.

Mr_Mike skrev:
Har ju som sagt köpt en ktm 660 04:a med accra system...
Locket är borttaget över luftfiltrert... Men jag tycker den känns slö ändå. Är detta bara för att jag kört husa 650 innan eller är den så mycket tröttare??? Toppfarten ligger ju på ca 155km/h är detta rimligt??? ska jag byta munstycke och nål??? Eller finns det några eklare strypningra som jag ska plocka bort först????

Och jag har sökt här på forumet men ej hittat några vettiga svar....

///Micke

Då måste den va nerdrevad eller strypt på nåt sätt, dom ska väl göra runt 180-190 originaldrevat har jag för mig

Min gör 185 med 16/40 drevning. Ostrypt men i övrigt orginal förutom akra-slipon. Gör den 155 så lär du ha pizzabakrev samt att den borde varva ur på stört.

Min gör 200 (mätarfart!) med 15/40 drevning...
Har inte vågat pressa den mer!

Fick upp min till 189 Km/h sedan var det stopp. Motarden var drevad
14-38 eller 40 och då hade jag en replicakam och accra helsys.

Va ute och provade lite idag.... 167km/h enligt mätarn... Vad ska man ha för munstycken och i vilket läge ska nålen sitta på????

Har accra slipon me, någon som kan hjälpa som kör med samma slipon och har ombestyckat förgasarn...????

Vill ha mer kräm....

en fråga till som inte rör detta ämne...

Såg igår att det låg en massa motor olja på sving, kedja och över allt trodde som många andra sagt att det va ifrån vevhusventilationen... så jag fixade dit en längre slang och en flaska... Märkte att så va inte fallet.. verkar komma ut ifrån driv axeln, Mutern som håller drevet hade vibrerat loss kan detta påverka... Borde ju gå på garanti annars den är ju uttagen i maj iår... Någon som haft liknande problem...???

///Micke

Last edited:
Spelar väl ingen roll vad en motard maxar?? Man kör ju inte så fort ändå för det skakar & vinglar bara ju :)

Hade en 660 med acra slip-on tidigare i sommar och den gjorde 178 på mätaren.. Men jag testade bara en gång för det va inte kul att åka så fort på motard..

min 625:a 2005 gör runt 180km/h original drevat o med högfartsnålar eller va fan det heter....

Ang. garantitiderna på dessa hojjar tycker ja det suuuger fet balle att den e på 6 månader...OM man kan stå ut med en 640 e det ju helt värt det då man har 2 års garanti på dessa... :)

Man har alltid garanti oavsett vad försäljaren säger. Är ändrat sedan 2005 till tre år dock tror jag det är sex månader + två som skall vara tid för inrapportering när det gäller tävlingsmaskiner ex 525 EXC som går under tävlingsmasiner enligt återförsäljare.

Bevöver inte vara nervös, maskinerna håller :tummenupp

chukabowa skrev:
jag har vågat. o jag vet :tungan

Men berätta då? min gör endast 95 Km/h enligt regbeviset

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT