660 SMC strypning?

• Thread starter Thread starter SBR
  • Start date Start date

SBR

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2003
Hoj
___
Tjena
Har hört att det inte går att få den besiktigad och godkänd när man tagit bort strypningen, stämmer det?
Hur stor är effekten utan strypningen?

MVH SBR

SBR skrev:
Tjena
Har hört att det inte går att få den besiktigad och godkänd när man tagit bort strypningen, stämmer det?
Hur stor är effekten utan strypningen?

MVH SBR

Ingen risk att de skulle stoppa dig hos bilprovningen för något annat än att den låter för mycket. Se bara till att köra dit med orginaldämparen bak så är det inga problem även om den är fullt öppen annars. Närmare 60 hk ostrypt (runt 58) på slangen.

vaddå fullt öppen?? när jag tog bort gnistgallret så var det nästan på gränsen att man ville ta bort mer!

motardnisse skrev:
vaddå fullt öppen?? när jag tog bort gnistgallret så var det nästan på gränsen att man ville ta bort mer!

Jag måste i varje fall byta munstycken o nål fast om man kallar det att öppna är ju en annan femma.

Besiktiga? varför...hojen e väl ny, å i annat fall så är det väl två? år innan nästa besiktning. min handlare va så snäll att han ströp av hojen åt mig innan jag hämtade den, följer ju med annan nål samt munstycken, bort med gnistgallret å locket för luftburken, vips så har du en ny cykel.

Om du läser instuktionsboken så ser du att avstrypningssatsen är olaglig att använda för vägbruk, endast tävling.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph