660 smc eller 640 lc4?

Race me

Knuffar sig förbi!
Gick med
9 Aug 2005
Hoj
Alla e sålda! (Lånar en sukka 1100). räknas det?
Går i motard tankar vilken av dessa 660 eller 640 e roligast O VARFÖR?
Alla svar är välkommna, utom att motard e trista, vibrerar osv komfort står inte högst upp på listan det gör :) :lol :hihi

Köp en 625:a så hammnar du mitt emellan,lite slöare en 660 men piggare än 640 pga en riktig förgasare sen du slipper dessutom att kicka.

Långa farbron skrev:
Köp en 625:a så hammnar du mitt emellan,lite slöare en 660 men piggare än 640 pga en riktig förgasare sen du slipper dessutom att kicka.

Vad är skillnaden mellan 625 och 640? Olika förgasare?
Jag hade också tänkt köpa en sån där, men man kanske bara håller på med dumheter då?!

Mackz skrev:
Vad är skillnaden mellan 625 och 640? Olika förgasare?
Jag hade också tänkt köpa en sån där, men man kanske bara håller på med dumheter då?!

640 har insprutning .. lr?

Bork skrev:
640 har insprutning .. lr?
Skillnad: Olika förgasare, 660 ingen elstart...

Man kan sätta 660 eller 625 förgasare på 640.. Vikten får man dras med tyvärr...

Last edited:
660: mer kubik /annat slag, 654cc istället för 625cc som i 625/640.

660/625: "riktig" förgasare dvs ingen seg vaccum som på 640
660/625: Andra kammar än 640 (iaf 660)

Annars samma motor.

Vikten är olika på dom,dock är frågan hur mycket man märker av det som gatåkare.

Kommer du över en billig 640 så kostar en Mikuni TM40 förgasare 2700:- hos Lelles,om du skulle vilja byta.

Skall du köpa så köp gärna 03 och senare med "higflow" toppen(står på toppen)

Last edited:
Maffan skrev:
Skillnad: Olika förgasare, 660 ingen elstart...

Man kan sätta 660 eller 625 förgasare på 640.. Vikten får man dras med tyvärr...

ahh hehe, hörrudu jag testade en XT 660 X på Rhodos .. GRIIM cykel lätt skönaste motarden jag testat .. och ljudet *mums*

jag har kört 640 lc4 denna säsongen.. och jag har testat malmö-motards 660 2004 med akra helsystem..

jag säger bara att min känns som en yamaha DT50 jämnfört mot hans 660 2004 med akra helsystem. och jag skojar inte.

köp en 660.. du blir inte besviken.

det ska jag göra! eller en 525 :va

Bork skrev:
ahh hehe, hörrudu jag testade en XT 660 X på Rhodos .. GRIIM cykel lätt skönaste motarden jag testat .. och ljudet *mums*
He he,, jag vet,, den är skitskoj,, Men Bike skrev att den var "En bra budhoj"... BUDHOJ!?!?! Vaffan är dom vana vid?? :va

Mina pipor sjunger över halva stan.. svinlätt att spränga igenom kurvor med och lätt att få upp på framhjulet... stabilt :tummenupp

Maffan skrev:
He he,, jag vet,, den är skitskoj,, Men Bike skrev att den var "En bra budhoj"... BUDHOJ!?!?! Vaffan är dom vana vid?? :va

Mina pipor sjunger över halva stan.. svinlätt att spränga igenom kurvor med och lätt att få upp på framhjulet... stabilt :tummenupp

dom har ju jämnfört mot KTM 660 , husky och husaberg... :hihi hojar som väger 50 kilo mindre och har 20 hästar mer

Maffan skrev:

vi kan ta ett race när jag fått tillbaka min 640...

Men dom andra två 660xt som brukar va med på onsdagsgazzet tycker att dom e lite slöare än KTM 640... jag har också märkt det... för jag har kört med dom några gånger.. och jag hinner alltid ikapp dom när vi gasar iväg..

och jag har en 640 som är en moped jämnfört med 660 :hihi

Race me skrev:
Alla svar är välkommna, utom att motard e trista, vibrerar osv komfort står inte högst upp på listan det gör :) :lol :hihi

640 är en kanonhoj enligt mig men vill du ha lite mer kraft så köp en 660. Men faktum är ju att krutet inte kommer gratis, du får en halverad service intervall med 660n jämfört med en 640.

Det beror ju helt på hur mycket du kör så allting är relativt men klämmer du 250mil på en månad och inte pillar hemma själv kan det bli dyrt att serva den så ofta.

Ja lyckades köra isönder min 640 utan problem så jag tycker hästarna räcker gott och väl :) och den går att dra på baken i alla ställningar du kan tänka dig ;).

För övrigt så tycker jag du ska se hur mycket olja hojjen spottar ur vevhusventilationen innan du köper den. Det är ett kännt problem på både 640n och 660n att de kastar ut olja när du kör för högt på bakhjulet i kombination med för högt varv. Det tråkiga är att det är annorlunda från hoj till hoj, vissa kastar inte ut någonting och vissa jättemycket. bara ett tips om du inte vill bli jätte besviken.

Tackar o :Bugar för dessa uppgifter dem kommer med i beräkningarna innan hoj är köpes.

Man får väl fråga sig lite hur man använder sin hoj oxå...nya XT660 har 1000mils serviceintervall....aningen orättvist att jämföra den mot en 660 eller ens en 640 i det perspektivet...

att ens nämna xt:n i ett sammanhang som detta(gällande Motarde elr ej) borde vara bannlyst.. :fatta!

elr hur Don Maffan :7peta :hihi

Maffan skrev:

Typ CRF 450, KTM 525, FS650. Det är riktiga macho Motarder... :tungan

Race me skrev:

Klart du skall ha Motard. Tyvärr så har jag inte kunnat köra denna säsongen, efter min vurpa. Men skall opereras i December - då blir jag fitt for fight när säsongen börjar.

Ses på vägarna
Mvh//ZS

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup