660 mot husa 650!!

Evil_Henke

Nyrakad pung!!
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
TTR 125 -05 CBR 600 -02 Er6-n 07
hur stor skillnad är det på dom?? om jag läst rätt ska husan vara 19kg lättare!! är den micket piggare och mer lättkörd an 660:in?? tacksam för seriösa svar för jag har bokat en 660 men provade en husa idag och den var så jävla grym att köra!!! jag har ju inte provat nån 660 än så jag kan ju inte jämföra!!

personligen skulle jag inte åka nått annat med gata med en husa med några få undantag då man kanske busar en liten sväng...
dvs då skulle jag åka 95% bana och 5% gata.
åker du mkt gata är det ett enkelt val tycker jag, 660

jag ska nog mest bara åka gata och busa så då kan jag ju lugna nerverna lite igen!! 660:in får det blia!! tack för svaret!! :rock

Instämmer devetdu. Den gången jag prövade husa så hade jag en 625. det var STOOOOOOR skillnad. men jag föredrar 660 på gata!

upplever man 660 som mycket tröttare och tyngre eller?? ska inte direkt åka så mycket bana utan det blir nog mest bara busåkning!!

Det finns bara en sak som är bättre med KTM 660! Om du vill åka långt på bakslangen (över 500m) så får Husan inte tillräckligt med olja då pickupen sitter ganska långt fram! Det finns ju firmor som fixar till sånt men det kostar 5000kr eller nåt! Den händige kan säkert fixa själv oxå!

Jag skulle ju aldrig välja KTM före Husa men så är väl jag vice vd för Husa-sekten oxå!

//Anders

ahh!! tack för det tipset!! jag vrålgillar att åka lång på bakslangen så då e nog husan utesluten!! har inte 660 alls det där problemet då, dvs kan man åka typ hur långt som helst på slangen utan att samma fenomen uppstår!?

:tummenupp kanon!! :tummenupp enligt ragnar ska dom skickas imorgon från österrike!! nu närmar dej sej och det ska bli så jävla kul att få hem den!! :bow

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back