660 kam i 640 ?

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Sprang på en orginal 660 kam.

Då jag redan släpar på problemet med TMR41 och helsystem och en trång orginaltopp så kommer ju osökt frågan vad händer om jag skottar i en 660 kam (utan portning) och passar dom överhuvudtaget ?

Patienten i fråga är en Duke -02 (gammla toppen) och 660 kammen kommer ifrån en -04 (skiter det sig redan här tro?)

Alla förslag,tankar och häcklingar är välkommna :)

Långa farbron skrev:
Sprang på en orginal 660 kam.

Då jag redan släpar på problemet med TMR41 och helsystem och en trång orginaltopp så kommer ju osökt frågan vad händer om jag skottar i en 660 kam (utan portning) och passar dom överhuvudtaget ?

Patienten i fråga är en Duke -02 (gammla toppen) och 660 kammen kommer ifrån en -04 (skiter det sig redan här tro?)

Alla förslag,tankar och häcklingar är välkommna :)

Frågan är hur den kammen klarar sig emot High Flow toppen som kom först -03?
G3 kammen som finns till Duke hur är den, tror HW här på SH hade en sådan i sin Duke men den var uppborrad också men men. Provade hans Duke på Åland en gång jävulskt komp men rätt tam men tyvärr på fel bana, den passade nog bättre på större banor.

Last edited:
Har du kammen redan är det ju bara att prova.Går fort att byta.Men portning ger säkert mest,kambyte eller ej.Men passa i toppen lär den göra,LC4 har väl varit lika sen kriget ungefär....

Jag har racekammen i min 660... Men jag är egentligen en sucker för vrid. Hur mycket skiljer det sig mellan original och race-kammen. Och är det lätt att byta eller?

Ligger så sällan på toppvarv ändå, och det är roligare med vrid än hk...

:)

Trådkapning? Javisst!

Zana skrev:
Jag har racekammen i min 660... Men jag är egentligen en sucker för vrid. Hur mycket skiljer det sig mellan original och race-kammen. Och är det lätt att byta eller?

Ligger så sällan på toppvarv ändå, och det är roligare med vrid än hk...

:)

Trådkapning? Javisst!

Byt till Rallykammen då!

Zana skrev:
..det är roligare med vrid än hk...
En vässad motor har i princip aldrig mindre vrid än den ovässade. Bara kolla bänkdata.
(Har vridet minskat är trimningen i princip misslyckad, på ett eller annat sätt.)
Däremot ligger vridet oftast högre upp i varvtal på den vässade. Annars blir det ju inte mer effekt.

Fast du menar väl 'starkare på mellanvarv' el dyl, antar jag.
/u

ulf_lundin skrev:
En vässad motor har i princip aldrig mindre vrid än den ovässade. Bara kolla bänkdata.
(Har vridet minskat är trimningen i princip misslyckad, på ett eller annat sätt.)
Däremot ligger vridet oftast högre upp i varvtal på den vässade. Annars blir det ju inte mer effekt.

Fast du menar väl 'starkare på mellanvarv' el dyl, antar jag.
/u

Exakt, allt är ju uppflyttat i registret... Skulle vilja byta till standardkammen, men vill först höra hur stor skillnaden är... Och hur bökigt det är, har hojen i lägenheten = inte för bökigt med andra ord...

Sen ger väl originalavgassystemet mer vrid i bottenregistret än helsystemet i titan förståss... Men det är ju så sexigt... :gnissla

motardnisse skrev:
Byt till Rallykammen då!

Vad kostar den? Nån som vill byta race mot rally? :tummenupp

Zana skrev:
Exakt, allt är ju uppflyttat i registret... Skulle vilja byta till standardkammen, men vill först höra hur stor skillnaden är... Och hur bökigt det är, har hojen i lägenheten = inte för bökigt med andra ord...

Sen ger väl originalavgassystemet mer vrid i bottenregistret än helsystemet i titan förståss... Men det är ju så sexigt... :gnissla

Vad kostar den? Nån som vill byta race mot rally? :tummenupp

HW här har väl säkert lite koll på läget då han har ju satt i FR i din.

Last edited:
Back