660 i skogen??

Ronnie

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Såld:KTM 660 SMC -04, Såld:R6 -00:a
Hur är 660 att köra i skogen med crossdäck?

Kan det vara värt att köpa en extra uppsättning fälgar?

Vilka fälgar är det man ska köpa? 19/21?

Ronnie skrev:

kan inte påstå att jag provat men 640 e ganska tung där :3freak
värt..tja..småstigar grusvägar i ibland endurospåret så javisst...men om inte annat så kan du åka när de bli vinter :banana
tror nog de e 18/21 som gäller...19 bruka väl bara rena crossar ha :va

ozeo skrev:
kan inte påstå att jag provat men 640 e ganska tung där :3freak
värt..tja..småstigar grusvägar i ibland endurospåret så javisst...men om inte annat så kan du åka när de bli vinter :banana
tror nog de e 18/21 som gäller...19 bruka väl bara rena crossar ha :va

Mm kan tänka mig 640in e tung där, men 660 e ju lite smidigare :rolleyes:

Fjädringen o tyngden är inte rolig i skogen, men på isen funkar den kanon.

AtlantiZ skrev:
Fjädringen o tyngden är inte rolig i skogen, men på isen funkar den kanon.

Ok, is däck kan va ett vettigt köp alltå,,,

Så jäfla sugen på o köra cross bana o i skogen, försökte med motard däcken lite i skogen men gick inget vidare :D .

Ronnie skrev:

Körde min 660 lite i skogen i vintras och det gick hur bra som helst! om man inte ska tävla! körde även is

Mina fälgar är tillsalu! 18"/21" Passar rakt av, extra nerfräst brembo fyrkolvs föjler med! (Du vet att org. bromsok inte får plats med 21" på 660!)

PM:a vid intresse!

Bifogat

• KTMEndurance.jpg
    KTMEndurance.jpg
    137.5 KB · Visningar: 159
Lunkan skrev:
Körde min 660 lite i skogen i vintras och det gick hur bra som helst! om man inte ska tävla! körde även is

Mina fälgar är tillsalu! 18"/21" Passar rakt av, extra nerfräst brembo fyrkolvs föjler med! (Du vet att org. bromsok inte får plats med 21" på 660!)

Asså de hade ja ingen aning om,, why?

Ronnie skrev:
Asså de hade ja ingen aning om,, why?

Därför att ekrarna tar i oket med 21" hjulet. Du får ju en flackare vinkel på ekrarna med större hjul, och då måste du fräsa ner fästet till oket och flytta ut bromsskivan lite! Eller oxå så flyttar du hela hjulet åt höger med hjälp av distanser, men då sitter det inte centrerat mellan gafflarna och det ser rätt muppigt ut!

men men............du har PM

Ronnie skrev:

Annars så har Avon bra grusdäck som passar på orginalfälgarna, bara ett tips...

Hoppas att du är nöjd mer motarden :tummenupp

Mr R skrev:
Annars så har Avon bra grusdäck som passar på orginalfälgarna, bara ett tips...

Hoppas att du är nöjd mer motarden :tummenupp

Jo då den grymt bra, fast funkar reserven?? fick soppa torsk på den vanliga tanken i dag, o kickade mig bra trött :D. Har fixat om röven o beställt massa kolfiber oxå, o nya däck på den,, har du hittat nått nytt roligt. Får upp den på bakan på 4an än :gnissla bara en vxl kvar o lära sig.. ha det gott o hälsa din snälla tjej :tummenupp (som lät dig ha 2 st motorcyklar i vardags rummet)

Ronnie skrev:
Jo då den grymt bra, fast funkar reserven?? fick soppa torsk på den vanliga tanken i dag, o kickade mig bra trött :D. Har fixat om röven o beställt massa kolfiber oxå, o nya däck på den,, har du hittat nått nytt roligt. Får upp den på bakan på 4an än :gnissla bara en vxl kvar o lära sig.. ha det gott o hälsa din snälla tjej :tummenupp (som lät dig ha 2 st motorcyklar i vardags rummet)

Reserven skall fungera. Men jag brukar ha som regel att tanka efter 9 mil, eller kolla ner i tanken innan man kör iväg.

Letar mig gråhårig efter en KTM 525 EXC -04 el 05. Men tror att jag köper helt ny med motardkitt..

Skicka gärna en bild när du har satt på lite koolfiber mm

Mr R skrev:
Reserven skall fungera. Men jag brukar ha som regel att tanka efter 9 mil, eller kolla ner i tanken innan man kör iväg.

Letar mig gråhårig efter en KTM 525 EXC -04 el 05. Men tror att jag köper helt ny med motardkitt..

Skicka gärna en bild när du har satt på lite koolfiber mm

Jepp bild kommer :yoparty skulle ta 2 veckor o få hit de från ktm-sommer.

Lunkan skrev:

Om man fick tag på bromsen från en 625 sxc komplett med hand´tag och allt, skulle oket då passa på 660n?

//M

Jag har kört GGN med min gamla 625:a så det funkar...
Men det är väl inget jag rekommenderar.

Mingves skrev:
Om man fick tag på bromsen från en 625 sxc komplett med hand´tag och allt, skulle oket då passa på 660n?

//M
Det är ett annat okfäste på motarderna med Brembo 4-kolvsok,så det är inte bolton iallafall.

Busaberg skrev:
Det är ett annat okfäste på motarderna med Brembo 4-kolvsok,så det är inte bolton iallafall.
Aj, det va ju synd. Men med en datafräs går allt...

Lunkan skrev:

Hmm :va på min passade orginalloket och allt, behövde inga distanser eller dyl.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT