660 - hållbarhet?

Drifter

Kungen av bilköer
Gick med
6 Apr 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha XSR900 & Suzuki Burgman 400
Jo, d e så att jag är lite inne på att göra mig av med min 640 och ev. skaffa en 625 med motard-kit eller en 660 i stället, eftersom jag har kommit fram till att jag i alla fall avverkar de flesta transportsträckorna per bil.

Men jag är lite fundersam. Jag tycker att det är ganska många 660-ägare som verkar ha problem med att saker går sönder på deras cyklar.

625:or tycker jag däremot inte att man ser så många med trasiga delar.
E d inte i stort sett samma modell?

Jag e ju en sån som gärna byter olja och ställer ventiler och så, men jag vill köra mer än jag mekar så jag orkar inte med Husaköret med motordelning nån gång i veckan..

A, ja. Om man skall sammanfatta detta svammel till ett par konkreta frågor;

Håller en 660/625 för normal körning, eller är det mycket byta delar och lite köra?
Vanliga typfel som man ska kolla efter vid ev. inköp av beggad cykel?

/C
 
Tycker verkligen att det inte var nå problem varken men min 625 sm -02 eller 660smc -03. Enda problemet med min 660 var att min framfälg blev skev av nån konstig anledning men det gick på garanti. Det har varit prat om nåt med kamkedjan eller nåt i början men har inte hört nåt mer om det. En del har problem med bestyckningen då flesta byter till annat rör mm. De enda jag känner till som kört med sina 660 rätt mkt är Ebbe och HW som brukar vara här. Jag hade bara min 660 fram till ca 115mil innan jag var tvungen att sälja den. Kommer ihåg att jag och 420 här drog ungefär jämt på en go-cart raka på åland då var min ostrypt och hans 625 hade ett akra system så lite drag är det i 660 original(ostrypt). Glöm inte bort 625 nu för det är faktiskt en kanon hoj. Om jag skulle köpa en Ktm lc4 idag så skulle det bli 625smc då jag hade inga problem med min -02 då jag hade den. Fler kan nog intyga att 625 är väldigt driftsäker förutom kopplingslagren då. Visst skiljer det bara en 1000:- mellan 625 och 660 men smaken är ju som :arsele
Provkör båda två om du kan. 625 -03 fick ju större förgasare så den blev lite rappare kanske men den fick mindre luftburk pga el-start.
Många retar de här två modeller för touring hojar men de klarar sig rätt bra på bana iallfall och så behöver man inte ställa ventiler, byta olja hela tiden. Det är ju bra nu på -04 att det har oljan i ramen också det ökar ju kvaliten lite mer. Jag bytte väl olja på mina efter ca 40mil om jag körde gata.
 
Drifter skrev:
Jo, d e så att jag är lite inne på att göra mig av med min 640 och ev. skaffa en 625 med motard-kit eller en 660 i stället, eftersom jag har kommit fram till att jag i alla fall avverkar de flesta transportsträckorna per bil.

Men jag är lite fundersam. Jag tycker att det är ganska många 660-ägare som verkar ha problem med att saker går sönder på deras cyklar.

625:or tycker jag däremot inte att man ser så många med trasiga delar.
E d inte i stort sett samma modell?

Jag e ju en sån som gärna byter olja och ställer ventiler och så, men jag vill köra mer än jag mekar så jag orkar inte med Husaköret med motordelning nån gång i veckan..

A, ja. Om man skall sammanfatta detta svammel till ett par konkreta frågor;

Håller en 660/625 för normal körning, eller är det mycket byta delar och lite köra?
Vanliga typfel som man ska kolla efter vid ev. inköp av beggad cykel?

/C


lite intresserad om du skall sälja !!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top