660 + bestyckning

Det är ganska vanskligt att gå enbart efter färgen på stiftet.

Huvudmunstycket används ju främst mellan halv-fullgas vilket man sällan har den sista kilomteren hem och in i garaget. För att kolla huvudmunstycket mer exakt kan man ligga på typ 3:an så sakta som möjligt och sen dra ut växeln helt med fullgas några ggr, koppla och slå på dödarn. Kan kännas bökigt men är nog värt det, går ju på 5min om man har verktygssatsen med sig.

Smygkör runt ett tag för att kolla lågfarten, 1/4 - 1/2 gas.

Nu har polarn med körkort varit ute o testat köra med 165'an, gick segt från botten med det, typ ketchup effekt. Bytte tillbaks till 188'an och då tyckte han det blev bra mer effekt från botten... Så det blir väl till o bänka den till våren el. nåt, ids inte laborera med bestyckning själv när man kan absolut noll om det :tummenupp

TjReal skrev:
Nu har polarn med körkort varit ute o testat köra med 165'an, gick segt från botten med det, typ ketchup effekt. Bytte tillbaks till 188'an och då tyckte han det blev bra mer effekt från botten... Så det blir väl till o bänka den till våren el. nåt, ids inte laborera med bestyckning själv när man kan absolut noll om det :tummenupp

Så gjorde min också. När jag hade 178 gick den bra på låga och mellan men sämre på höga. Sen när jag gick ned i munstycke gick den bara bättre och bättre på höga ju mindre jag gick. Jag är nere på 172 nu men vågar inte riktigt gå ned mer i munstycke med tanke på risken att bränna något. Kanske ska skaffa ett 168 och prova ändå...

//Eric

TjReal skrev:

Vill du prova något mitt emellan men inte har några munstycken får du gärna ta mitt 178 och 175, jag har ju ändå ingen användning för de. Har tyvärr inget 168 och 172 använder jag själv.

//Eric

Back