Det är ganska vanskligt att gå enbart efter färgen på stiftet.
Huvudmunstycket används ju främst mellan halv-fullgas vilket man sällan har den sista kilomteren hem och in i garaget. För att kolla huvudmunstycket mer exakt kan man ligga på typ 3:an så sakta som möjligt och sen dra ut växeln helt med fullgas några ggr, koppla och slå på dödarn. Kan kännas bökigt men är nog värt det, går ju på 5min om man har verktygssatsen med sig.
Smygkör runt ett tag för att kolla lågfarten, 1/4 - 1/2 gas.
Huvudmunstycket används ju främst mellan halv-fullgas vilket man sällan har den sista kilomteren hem och in i garaget. För att kolla huvudmunstycket mer exakt kan man ligga på typ 3:an så sakta som möjligt och sen dra ut växeln helt med fullgas några ggr, koppla och slå på dödarn. Kan kännas bökigt men är nog värt det, går ju på 5min om man har verktygssatsen med sig.
Smygkör runt ett tag för att kolla lågfarten, 1/4 - 1/2 gas.