660 ägare!!

D-MAN 660

Torque Junkie....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduper Hertig 2015.
Tjenare undrar bara vilken drevning ni kör, orginal eller annat. Har inte hunnit köra så mycket än men vad jag tyckte va att den var HÖGT drevat... va fan hojjen måste ju gå i minst 250 knyck, inte riktigt kanske men alldeles för fort för min smak, så e det nån som drevat om och i sånna fall till vad?

Jag funerar på motsaten. Jag vill åka fortare!!!! Det är ju inte precis så att den är slö med originaldrevningen!

/Hannes

jag kör oxå orginal drevnig tycker oxå att den är för högt växlad
ska nog gå ner ett kugg fram...
p.s går det att drev upp den nå mer? jag tror inte det..

17 finns det ju ifram.........

Men Peter, du kan få prova ett 40 alt 42 i helgen...... jag ska inte åka någe.........

peter the great skrev:
jag kör oxå orginal drevnig tycker oxå att den är för högt växlad
ska nog gå ner ett kugg fram...
p.s går det att drev upp den nå mer? jag tror inte det..

Tom Byron skrev:
17 finns det ju ifram.........

Men Peter, du kan få prova ett 40 alt 42 i helgen...... jag ska inte åka någe.........
scchhhh....jag har aldrig fel..... :rolleyes:
jag har ett 15fram och ett 40bak tror jag ska prova 15fram :tummenupp vad har du på?

Last edited:
Sluta ät så starka svampar.... "jag har ett 15fram, tror jag ska prova ett 15 ifram" ........okej;)

Orginal så har du 16/38 ett par kugg upp motsvara ungefär i kugg ned ifram...eller runt 5%

Jag åkte 16/40 idag huligandrevningen.....märktes det? hehe Well, det går inte att jämnföra drevningar våra hojar emellan eftersom de är olika utväxlingar i motorerna.... Det motsvara ungefär 17/42 som var orginal på -02motarderna (640)

Anledning för att 660 är så sjukt drevad från början är väl att den ska gå igenom buller eller strypningen......yada yada....

Du kan nog prova ett -42 det har gåt ungefär 10mil på is, så det är superfräsch...... Om du vill?

peter the great skrev:
scchhhh....jag har aldrig fel..... :rolleyes:
jag har ett 15fram och ett 40bak tror jag ska prova 15fram :tummenupp vad har du på?

Tom Byron skrev:
Sluta ät så starka svampar.... "jag har ett 15fram, tror jag ska prova ett 15 ifram" ........okej;)

Orginal så har du 16/38 ett par kugg upp motsvara ungefär i kugg ned ifram...eller runt 5%

Jag åkte 16/40 idag huligandrevningen.....märktes det? hehe Well, det går inte att jämnföra drevningar våra hojar emellan eftersom de är olika utväxlingar i motorerna.... Det motsvara ungefär 17/42 som var orginal på -02motarderna (640)

Anledning för att 660 är så sjukt drevad från början är väl att den ska gå igenom buller eller strypningen......yada yada....

Du kan nog prova ett -42 det har gåt ungefär 10mil på is, så det är superfräsch...... Om du vill?
ditt pulver jag har 15+40 liggande... :whip fy! missförstå mig rätt :crash

Åhh, hallå ja´ba......

nu åker jag till Sandviken å kramas lite....... fast inte med dig!

peter the great skrev:
ditt pulver jag har 15+40 liggande... :whip fy! missförstå mig rätt :crash

Tom Byron skrev:
Åhh, hallå ja´ba......

nu åker jag till Sandviken å kramas lite....... fast inte med dig!
2 goda ting åka till sandviken och att du inte ska krama mig...
jag drar nog till hojen å kramar den :tummenupp

p.s går det att drev upp den nå mer? jag tror inte det.. [/B]

Med ett fantastiskt tålamod kan man få fram ett 36T bakdrev från tysklad. Det tog ungefär en hel säsong för mig att få hem det.
17/36. Snabbare blir det inte om man inte monterar ett 18"-slicks på endurobakhjulet.

/ Hannes

HW skrev:
Med ett fantastiskt tålamod kan man få fram ett 36T bakdrev från tysklad. Det tog ungefär en hel säsong för mig att få hem det.
17/36. Snabbare blir det inte om man inte monterar ett 18"-slicks på endurobakhjulet.

/ Hannes
jaja körde 15/38 i dag passa mig bättre iafa :p

Hur stor skillnad blir det egentligen om man byter till 15 fram? Axar den mycket bättre eller är det ingen stor skillnad? Hur pass mycket mer varvar den vid 100-110km/h? (vanlig marschfart alltså)
Räcker det med att spänna kedjan när man byter till ett kugg mindre fram eller måste man byta till en kortare kedja?

Du behöver förmodligen inte byta kejda, eller kapa den befintliga. Det finns så mycket härliga kedjestyrare osv, så det funkar bra även med en halvspänd.

/ Hannes

MackeNo1 skrev:
Hur stor skillnad blir det egentligen om man byter till 15 fram? Axar den mycket bättre eller är det ingen stor skillnad? Hur pass mycket mer varvar den vid 100-110km/h? (vanlig marschfart alltså)

Om man inte klarar av att räkna ut det själv så har jag för mig att jag såg en fin excel-fil för det här på SMK's forum. (här)

6,6% blir det från 16 till 15 ifall du har 38ibak.

så om du varvar 5000rpm vid hundra (gissar bara) så kommer ju varvet att öka 6,6% dvs 330rpm........ dvs 5330rpm, allså inget att oroa sig för....... men en kugg gör MYCKET i körkänsla

Jag ändrade på min duke från 17 ifram till 16 å............WOW!! Fick en helt ny cykel som dessutom orkade varva ur...... men det kansek inte är problemet på en 660 :D

MackeNo1 skrev:
Räcker det med att spänna kedjan när man byter till ett kugg mindre fram eller måste man byta till en kortare kedja?

Tom Byron skrev:

Jag ändrade på min duke från 17 ifram till 16 å............WOW!! Fick en helt ny cykel som dessutom orkade varva ur...... men det kansek inte är problemet på en 660 :D

Nej det är nog inget problem, inte heller med lite trim på Duken heller. Min drar som en tok upp till rödmarkeringen, så det är nästan så att jag skulle byta till originaldrevning för att kunna hålla lite tempo (160+). Men det är klart att då förlorar man i acc och buskänsla i lägre farter.

Blir troligen ett 15 fram, fan man kan ju inte ens lägga i 5:an i under 90km/h utan att hojen börjar rista. Har varit upp i 150km/h och fortare än så känns det INTE som att jag vill åka! :skrämd Det blev väldigt lätt i fram och hela hojen kändes ostabil, då är det mycket roligare att kunna wheela lättare :tummenupp

Jag saknar varvmätaren från duken... är det någon som vet om/när ev. övervarvsskyddet finns.

/H

Det finns.......... I promise, prova att åka is då varvar du moppen på ett helt annat sätt. Inte många som inte provat sitt "skydd" då....... finns iaf på 625 och 660 :tummenupp

HW skrev:
Jag saknar varvmätaren från duken... är det någon som vet om/när ev. övervarvsskyddet finns.

/H

Back