650 motor i husaberg 450

husqvarnan

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2005
Hoj
husaberg 450 -07
hejsan ! det är så att jag har en husaberg fe450 -07 som jag köpte i höstas och har åkt novemerkåsan på mm, har hållt på med enduro i några år men känner att suget efter att testa lite motard har kommit :-)

har skapligt vässad motor med större ventiler, portad, acra helsystem, titan vev, omprogramerad cdi och så på hojen, ja iaf så har Björne kört vm på den iår ! men det räcker inte på isbana och efter vägen

men nu är det så att tanken var att få i en 650 motor och åka lite motard över sommaren och sen kanse återgå till enduro till hösten igen. visst kan jag byta till en 650 hoj men jag gillar vm chassit och allt så mkt.
är det då möjligt att slänga i en 650 motor ? det som behövs är väl bara en fcr 41 förgasare, tändning och avgassystem, eller det kanske gå att bygga nya krökar och använda min acra slutdel ?

nån som vet var man kan hitta en 650 motor motor från 04 och framåt ? renoveringsbar är inga problem, har kollat alla ebay och alla svenska annonsställen men verkar vara svårt att få tag på en husaberg 650 motor

mvh// johan

Bifogat

• DSC000262.JPG
    DSC000262.JPG
    176.3 KB · Visningar: 98
Last edited:
En fråga:

Ska du köra bana eller gata?

det blir framförallt gata, har ingen bana i närheten. fjädringen kommer nog bara byggas om budget. har fabriksdämpare bak som jag tycker har ett långt register att justera, går att få skaplig för isbana iaf så det duger nog för motard. fram får man göra så gott det går med.

Inga problem att få i en 650 motor, det är samma ram.
En hel motor är dock inte helt gratis men jag skulle kolla med Tomas på Enginhardware eller hur det stavas.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park