640 lc4 supermotard hållbarhet?

Wheelieboy90

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2010
Hoj
XT660X - 06
Hejsan alla sm gubbar, har som man kan se i forumet redan lagt in några trådar om motarder men efter både oro av att de skall gå sönder så fort jag tar upp den på bakhjulet och att de rasar av egen fri vilja har jag ännu en gång blivit förälskad i en motard.

Jag är ute efter en 640 lc4, tycker de ser riktigt fina ut och har redan kört en polares 640 prestige och jag älska fan ta mig allt med den, min fråga är på hur känsliga är dessa hojar? jag kör cirka 1000mil om året kanske och skulle ju gärna vilja att den överlever mer än ett år.

Hur är det egentligen? är det för mycket att begära ur en lc4a? (specifikt 03-05 har jag tittat på, då 05 ser bättre ut både utseendemässigt(dubbla rör..Mums!) och 500mils intervaller på olja filter?:tummenupp

Olja skall bytas efter 250 mil oavsett årsmodell. Inget är ändrat i de nya motorerna utan det är bara PR avdelningen som ville förlänga intervallerna. Rätt skött håller en LC4 läänge men där finns gott om dem som rasar i förtid. Försök få en med Keihin FCR förgasare så du slipper 640 Mikuni BST....

Köp min 660 SMC-04 istället, den kommer du att älska ännu mer! Acra helsystem + mkt mer.bänkad på Cleassons i Bromölla till 60 hk/64Nm på osten! skicka PM vid intr.

Olja skall bytas efter 250 mil oavsett årsmodell. Inget är ändrat i de nya motorerna utan det är bara PR avdelningen som ville förlänga intervallerna. Rätt skött håller en LC4 läänge men där finns gott om dem som rasar i förtid. Försök få en med Keihin FCR förgasare så du slipper 640 Mikuni BST....

har tittat närmare på en 05 med 800mil på mätaren i nyskick, för runda 40k är det ett rimligt pris tro?

min 640 -03 var det rätt mycket fel på mest hela tiden tyckte jag.

ber om ursäkt, finns inga inom "okej" färd väg för mig. bor så söder ut du kan komma i detta landet (Smygehamn) så varmland e utan räckvid :P

men för 35 balobbas kan du få den skickad för under 5 balobbas så blir de fortfarande billigare än 40 balobbas och du har en bra mycket nyare motard. :)
fanns en för 48 ganska nära så pruta ner den till 43 om den är kvar fortfarande. :tummenupp

Last edited:
men för 35 balobbas kan du få den skickad för under 5 balobbas så blir de fortfarande billigare än 40 balobbas och du har en bra mycket nyare motard. :)

Eller så kör jag ner den åt dig, så bjuder du på pizza och pilsner när jag är framme. :tummenupp

Och tågbiljett hem igen också, såklart.

Köpte en 640 05 för 2 veckor sedan och jag har inget negativt att säga om den. Skit nöjd med andra ord.

Har det inte varit 500mil på olja rätt länge på 640n? Har för mig att en polare med en Duke2 från 2000 sa att han hade 500mils intervaller.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti