636a borttappad av DHL

Vill man ha hög säkerhet och garanti på att grejjerna kommer fram fort så finns det bara en lösning.
Skicka en budbil.
Inga omlastningar, inga terminalarbetare som kastar kollit som om det vore luft, inge inpackning i en bil under 10 andra kartonger. Det är lite dyrare, men jag skulle hellre betala och veta att grejerna kommer fram i samma skick som jag skickade iväg dom, om det är lite dyrare grejer dvs.
Så det är precis som med allt annat, man får vad man betalar för.

huvudsaken är att du fick din hoj :tummenupp grattis till köpet föresten kommer det några bilder ?

Tack!

Finns en bild i ZX-6-tråden från Blocket. Har försökt och fota med mobilen, men den röda färgen verkar svår. Fotar jag i solljus blir den rosa :skrämd fotar jag inne med blixt blir den orange. :va

Rrrrrr

Vill man ha hög säkerhet och garanti på att grejjerna kommer fram fort så finns det bara en lösning.
Skicka en budbil.

Om det blir en nästa gång hyra jag en lätt lastbil och hämtar själv. Då får man ju dessutom inpsektera och provköra på plats.

/Rymding

Last edited:
Det handlar knappast bara om att arbetarna är dumma.
När jag började jobba på terminal i norge för två år sedan slogs jag av hur vårdslösa alla var med paketen, efterhand har jag insett att det snarare beror på arbetsvilkoren, det finns idioter självklart, jag har själv bevittnat hemska saker hända med gods som kostar en arbetares årslön, men stämningen som råder är att 'det är viktigare att jobba snabbt än att jobba rätt'.

Arbetsredskap saknas ofta också, truckarna har urusla bromsar (som förutom att skada paket även skadar arbetarna själva) Stegar saknas varför lastare/urlastare tvingas klättra på paket för att fylla containrarna ända upp till taket. Dessutom märks alldeles för många paket med 'Ömtåligt' eller 'Innehåller glas'. Jag vet inte hur många gånger jag varit med om saker i stil med en låda med skruvar och dyl. fruktansvärt oömt matrial märks med 'Ömtåligt' 'bara för att...' Detta leder ju självklart till inflation i märkning av paket. Sen är det även svårt för en arbetare att styra över ordningen paket kommer i, ibland kommer det bara ömtåliga paket i början och bara hårda tunga paket i slutet, då tvingas man lasta på ett dumt sett, och belastningen är oftast så hög i terminalerna att det inte finns tid att lspara ömtåliga paket tills sist.

I min åsikt handlar det alltså oftast om girighet från ledningens sida på logistik företagen, inte arbetarna (oftast...)

WORD! :tummenupp Instämmer till fullo, har jobbat på mängder av olika arbetsområden och företag inom logistik och det är ständigt samma problem, precis som du skriver, man jobbar hellre snabbt än bra.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing