636a borttappad av DHL

Utan att ha läst hela tråden undrar jag lite försynt hur i helvete man lyckas tappa bort en hoj? :va Känns liksom nästan som en bedrift, såvida man inte är jäkligt full.

ett tips: läs HELA tråden

Då skapar i så fall godssökningsmöjlighet mera förträt än nytta och kostar i det här fallet DHL bara pengar och missnöjda kunder.

EDIT: Å dessutom kan man ju tycka att "kundtjänst" skulle vara väl medvetna om detta och upplysa om det i så fall.

En DHL-chaffis ringde och frågade efter vägen till mitt jobb för att vi väntade på en kompressor,,,,,,, 4 dagar senare kom han :va

jag jobbar på ett lager i malmö. vissa av våra kunder säger att dom vill ha transporter med schenker då det saknas för mycket när sakerna har åkt med dhl.:tummenupp

sen på vårat jobb får man typ skit för hur man än gör. man jobbar aldrig tillräckligt bra, snyggt, säkert. sånnt gör att man slutar bry sig efter ett tag. speciellt när man dessutom blir behandlad som en idiot.

vissa av oss jobbar på lager för att vi inte hittat något annat. INTE för att vi passar i den monotona miljön. jag är spyless på att packa pallar.:)

Jo, jag är medveten om arbetsförhållanderna. Min brosa jobbade ett tag åt Green Cargo och körde styckegodslastbil. Han var inte direkt övergödd då om man säger, men han tappade massor med vikt och när han inte jobbade sov han konstant. Till slut fick han säga upp sig. Hade han fortsatt på det viset hade han inte varit kvar nu.

Men tyvärr är det inte unikt någonstans att folk behandlass sämre än boskap. Det gäller även i kontors miljö numera. Det kan jag själv intyga. Det har blivit en konstig tid när man i jakten på vinstoptimering behndlar folk precis hur som helst och ansvar är ett ord som inte existerar längre.

Nu har jag spammat min egen tråd, men jag sitter här och bara väntar och kan inte sova. Tror jag ska försöka surfa efter puckar och depåstöd till den i stället...

I så fall är det deras problem inte mitt. Jag har min fulla rätt att vara orolig när de inte vet var den är.

Fy satan va segt... Jag har i jobbet slagits med Dhl en massa gånger och dom är fullständigt omöjliga att ha att göra med.

lycka till hoppas damen hittar hem

I transportbranschen är inget omöjligt....
Med risk för att knäppa nån här på SH på nosen så undrar jag om det inte är alltför många "svårplacerade" som jobbar inom just den branschen????
ASG, saligt i åminnelse, saknade 4 st av mina pallar jag väntat på från Taiwan.
Sjöfrakt i Gbg hävdade att de kommit till Sthlm, Sthlm hävdade att "nej de finns inte här.."
Eftar att ha väntat i nära två veckor åkte jag till terminalen och det första jag såg var mina fyra pallar!
De stod mindre än 10 meter från tjejen som ständigt upprepat "nej de har inte kommit" :huvet
Diskreta kartonger var det också. I fluorescerande gult, orange, rött och blått... :rolleyes:
Paket i alla ära, vi skulle skicka en motviktstruck för demo hos en kund. Deta är en maskin som lyfter 2.0 ton och väger ungefär 5 ton. Den är gul o fin.

Trucken kom inte fram som jag förväntade mig, vi ringde speditören men han hade ingen aning. Dagarna gick, ingen truck och alla letade, vi på vårt håll, de på sitt håll. Slutade med att jag själv åkte ner till terminalen (eftersom jag är i brancen var det inga problem att få tillträde). Gick in och ni kan gissa vad jag tänkte när "min" truck kom körandes ut ur en lastbil som höll på att lossas... Så hade den använts alla de dagar vi höll på att leta. :dummer

Aå rullade just en gul stor DHL-bil in och lämnade av en st 636a. :) :) :)

Paket i alla ära, vi skulle skicka en motviktstruck för demo hos en kund. Deta är en maskin som lyfter 2.0 ton och väger ungefär 5 ton. Den är gul o fin.

Jo det där var ju inte ovanligt.
Härligt när en kollega i skurmaskinsbranchen fick en demo maskin ut till kund.
Den hade man helt klart städat hela terminalen med och inte tömt på skurvatten efteråt.
Dessutom kom den ett par dar sent!
Seriöst....

En anna kollega fick på nåder en demomaskin från tyskland,
Han fick bara ha den i 2 dagar.
Skulle levereras på måndagen till lagret där den skule köras.
Det fina var att den stog på en frysbil över helgen.
Så när den kom fram var den en isklump...
Tog 2 dagar att tina upp den innan den hoppade igång. :tummenupp

Vi blev inte ekonomiskt drabbade eftersom det blev
avsändarna som fick ta smällen med sina försäkringar.

Eftersom vi aldrig fick våra varor blev vi inte heller
fakturerade. Jag vet att den ena av leverantörerna inte
fick ut hela värdet eftersom de snålat med försäkringen.

har du fått ersättning?

de är DSV som kör åt bussgods..

Schenker är då som nu stabila va de gäller leveranser å service. där jag jobbar använder vi enbart Schenker efter att företaget bytte från DHL,

Då skapar i så fall godssökningsmöjlighet mera förträt än nytta och kostar i det här fallet DHL bara pengar och missnöjda kunder.

EDIT: Å dessutom kan man ju tycka att "kundtjänst" skulle vara väl medvetna om detta och upplysa om det i så fall.

ok det tog bara en timme att lösa detta :va första inlägg 15:15 detta 16:14

har inte riktigt förstått vitsen med att posta såna här grejer på SH :confused:

1. Ring DHL och kräv ett svar JA dom kan kolla och ge dig ett svar.
2. Ring firman du köpte hojen av och be dom kolla när den hämtades och räkna med ett dygn tills du får den. (omlastning. lokal distributör mm)

Jag hade förstått om den varit borta i en vecka eller så men man måste förstå att det är "bara" människor och inte maskiner så det blir fel ibland.

Ta det inte personligt jag är bara trött på alla gnälltrådar :arsele

Kundtjänst ser ju vad som är registrerat i datorn, de kan omöjligt hålla koll på tusentals sändnignar och veta alla varianter på omlastnignar m.m. Därför är det skitviktigt att chaufförerna och terminalarbetarna händelseregistrerar (in terminal, avgång terminal, leverarad, lastad, hämtad m.m) sändingarna på rätt sätt och vid rätt tillfälle. Då fungerar trackingtjänsterna som de ska.

2. Ring firman du köpte hojen av och be dom kolla när den hämtades och räkna med ett dygn tills du får den. (omlastning. lokal distributör mm)

Jag hade förstått om den varit borta i en vecka eller så men man måste förstå att det är "bara" människor och inte maskiner så det blir fel ibland.

En timme PLUS ett dygn iof.....

DHL måste ju få prova hojen innan leverans eller :hihi
Kan ju vara nått som trasigt.
Schenker funkar bra:yoparty :yoparty

Dhl har slarvat bort ca 4000 kg reservdelar till fartygmotorer från mitt jobb...

Så större grejer än en hoj går nog lätt att tappa. :gnissla

Jag ringde och de hade inga svar. Dock kunde både jag och DHL se att den skulle var utlämnad i Ludvika. Varför skulle jag inte reagera på det?

Sen är det väl beklagligt att jag belastat SH med min oro,,,

Jag kunde knappast rå för att de hittade hojen och hörde av sig strax efter jag postat. Jag gick ju knappast ut på SH direkt efterjag sett att den skulle ha lämnats ut i Ludvika. Det kanske hade varit bättre för dig om de ringt först idag? :gnissla

huvudsaken är att du fick din hoj :tummenupp grattis till köpet föresten kommer det några bilder ?

Jag ringde och de hade inga svar. Dock kunde både jag och DHL se att den skulle var utlämnad i Ludvika. Varför skulle jag inte reagera på det?

Sen är det väl beklagligt att jag belastat SH med min oro,,,

Jag kunde knappast rå för att de hittade hojen och hörde av sig strax efter jag postat. Jag gick ju knappast ut på SH direkt efterjag sett att den skulle ha lämnats ut i Ludvika. Det kanske hade varit bättre för dig om de ringt först idag? :gnissla

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla