636a borttappad av DHL

de är DSV som kör åt bussgods..

Hmm.. Har sett en hel del DHL/TL flak vid Upplands Väsbys bussgods station, samma av/pålastnings terminal. Och så såg jag en kille som först på dagen tog emot mitt paket på bussgods senare körde för TL (DHL) (jobbade på CargoNet)

Hmm.. Har sett en hel del DHL/TL flak vid Upplands Väsbys bussgods station, samma av/pålastnings terminal. Och så såg jag en kille som först på dagen tog emot mitt paket på bussgods senare körde för TL (DHL) (jobbade på CargoNet)

ok bussgods tar nog då in alla möjliga formor som har tid över att köra ut deras grejjer där bussgods inte har utlämnings ställe.

brorsan jobbade på RailCombi i Malmö innan och var på studiebesök hos SAS Frakt terminal på Kastrup , där var man engång av med ett mindre, väldigt tungt kolli som var hyfsat värdefullt :) .. man sökte det på alla flygplatser i Europa tills man ett par månader senare hittade det i Frankfurt där lådan fick agera dörröppnare ...

lådan innehöll förövrigt Guldtackor :)

Har många gånger haft problem med DHL i jobbet...

Här är några av mina favoriter. Om det är en bild på ett litet glas på paketet, gå inte på det. Pilarna ska peka upp. Bygg inte varuberg. :mad:

Bifogat

• !cid__2WGY8VBFmU_.jpg
    !cid__2WGY8VBFmU_.jpg
    18.7 KB · Visningar: 250
  • primoandfriends.JPG
    primoandfriends.JPG
    113.7 KB · Visningar: 345
  • Bild021.jpg
    Bild021.jpg
    22.7 KB · Visningar: 245
Här är några av mina favoriter. Om det är en bild på ett litet glas på paketet, gå inte på det. Pilarna ska peka upp. Bygg inte varuberg. :mad:

Bright. Är det så jävla underbetalt och trist jobb att man tar dit ungarna som bygger legoberg med gods?

hmmm...känns som den kommer fram......svårt att tappa bort ett kolli på 2x1 m och 150kg........det kommer att lösa sig
I transportbranschen är inget omöjligt....
Med risk för att knäppa nån här på SH på nosen så undrar jag om det inte är alltför många "svårplacerade" som jobbar inom just den branschen????
ASG, saligt i åminnelse, saknade 4 st av mina pallar jag väntat på från Taiwan.
Sjöfrakt i Gbg hävdade att de kommit till Sthlm, Sthlm hävdade att "nej de finns inte här.."
Eftar att ha väntat i nära två veckor åkte jag till terminalen och det första jag såg var mina fyra pallar!
De stod mindre än 10 meter från tjejen som ständigt upprepat "nej de har inte kommit" :huvet
Diskreta kartonger var det också. I fluorescerande gult, orange, rött och blått... :rolleyes:

Den staplade pallen, såg den verkligen ut så när den kom till dig?

Borde rasa ganska omgående på lastbilen, typ i första kruvan..

Brukar köra ibland åt DHL och enligt min erfarenhet ligger oftast felen på chaufförsnivå.

Brukar köra ibland åt DHL och enligt min erfarenhet ligger oftast felen på chaufförsnivå.

Jaha. Men då är det ju DITT fel!
Allvarligt talat så är det min uppfattning också. Pay peanuts, get monkeys. Den aktuella chauffören som är ansvarig för mitt best of DHL-galleri har bara i undantagsfall kommit med oskadat emballage. Han verkar fullkomligt uppgiven och håglös, faktiskt.

Den staplade pallen, såg den verkligen ut så när den kom till dig?

Borde rasa ganska omgående på lastbilen, typ i första kruvan..

Jag skulle tro att han skrapade ihop paketen från lite varstans i skåpet och byggde den där stapeln nere på lastkajen.

Jaha. Men då är det ju DITT fel!
Allvarligt talat så är det min uppfattning också. Pay peanuts, get monkeys. Den aktuella chauffören som är ansvarig för mitt best of DHL-galleri har bara i undantagsfall kommit med oskadat emballage. Han verkar fullkomligt uppgiven och håglös, faktiskt.

Jag skulle tro att han skrapade ihop paketen från lite varstans i skåpet och byggde den där stapeln nere på lastkajen.

Jajamen, men det var som en sa som jag jobbade med, "här behöver man inte mycket hjärna för att jobba":rolleyes:

Polarn jobbar på en central i Malmö... Han ser dagligen sina underbetalda iq-befriade kolegor köra över paket med sina 1500kg truckar... bra va!

När jag gjorde ett rörjobb på Schenkers kontor i GBG, i Lilla bommen, så skulle vi få någon stor historia med just Schenker, från centralen i Bäckebol...

Vi sa till schauffören att han skulle köra till Schenkers eget kontor, men han hade ingen aning om var det låg:va :tummenupp

Det handlar knappast bara om att arbetarna är dumma.
När jag började jobba på terminal i norge för två år sedan slogs jag av hur vårdslösa alla var med paketen, efterhand har jag insett att det snarare beror på arbetsvilkoren, det finns idioter självklart, jag har själv bevittnat hemska saker hända med gods som kostar en arbetares årslön, men stämningen som råder är att 'det är viktigare att jobba snabbt än att jobba rätt'.

Arbetsredskap saknas ofta också, truckarna har urusla bromsar (som förutom att skada paket även skadar arbetarna själva) Stegar saknas varför lastare/urlastare tvingas klättra på paket för att fylla containrarna ända upp till taket. Dessutom märks alldeles för många paket med 'Ömtåligt' eller 'Innehåller glas'. Jag vet inte hur många gånger jag varit med om saker i stil med en låda med skruvar och dyl. fruktansvärt oömt matrial märks med 'Ömtåligt' 'bara för att...' Detta leder ju självklart till inflation i märkning av paket. Sen är det även svårt för en arbetare att styra över ordningen paket kommer i, ibland kommer det bara ömtåliga paket i början och bara hårda tunga paket i slutet, då tvingas man lasta på ett dumt sett, och belastningen är oftast så hög i terminalerna att det inte finns tid att lspara ömtåliga paket tills sist.

I min åsikt handlar det alltså oftast om girighet från ledningens sida på logistik företagen, inte arbetarna (oftast...)

Min erfarenhet av logistik förtag är att DHL sköter sig hyfsat bra,dom har tappat bort något paket nån gång men vi har fått det inom 24 timmar då det oftast har glömt på deras terminal. Och schenker är ett återkommande bekymmer, det är både trasigt och fellevererat. Det verkar som om båda företagen gör bort sig beroende på vart i landet det är. Måste bara berätta om en jubel dåre. Jag hade precis lastat av en bil o chauffören hade blivit tvungen att flytta på ett paket för att jag skulle komma åt med trucken, efter avlastningen plockar han upp paketet (Märkt med glas symbol) och kastar in det i lastbilen igen (Crash). Det lär dröja innan vi anlitar det åkeriet igen. Hopaas att det löser sig med hojjen.

Utan att ha läst hela tråden undrar jag lite försynt hur i helvete man lyckas tappa bort en hoj? :va Känns liksom nästan som en bedrift, såvida man inte är jäkligt full.

Transportbolag är aldrig bättre än sina chaufförer. Har man rimligt med tid för att utföra sina arbetsuppgifter och är relativt nöjd med sina chefer och sin situation så blir det oftast bra. Jag gissar på att företaget får heta vad det vill, men det fungerar olika på olika platser (åkerier) i landet.
På det stora åkeriet jag jobbar är det ganska stora löneskillnader mellan olika delar av landet till exempel.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!