#63 RRR NEC Falken delrapport

Vi blev 11:a på racet:arsele . Men eftersom vi körde vår andra ERF-tävling någonsin och tog erbjudandet att köra NEC (fast Morgan tyckte det var kallt att köra utan kläder!?!) med wildcard istället för REC (för det skulle ju bli utkvalade 20 team om vi inte bytte!!! Vart tog de vägen???) räknas tydligen inte vårt resultat...:huvet Så nu får vi väl inga poäng i REC eftersom vi inte körde där, och tydligen inte heller i NEC för att vi inte hörde dit..... Någon som kan tala om för oss varför vi måste betala serieavgift?:gnissla

Jo, ni får poäng i REC och dessutom 5 wildcardpoäng för att ni körde i NEC.

Hur vågar du köra NEC när du är såååå långsam?

Det är modigt och kanske något att fundera på för andra.

Dessutom kan man stå på pallen i NEC trots orginaltank samt allt annat helt standard, det hänger mer på förarna samt att tankningar och övrigt flyter på.

Eftersom det är proppfullt i REC samt gott om plats i NEC så borde det vara självklart för team med snabba A-förare att sikta på NEC istället för att ha lekstuga i REC.

Det är bara att maila Brånalt för att få uppklassning om man nu känner för det.

:näsblod Att ni bara orkar....Eller har ni något speciellt upprepningsprogram som skickar in samma inlägg 5 gånger i veckan? Nu var det väl inte fullt i varken NEC eller REC, så låt då folk som inte tar det på så stort allvar att köra där de känner för! Det är ju faktiskt så att de snabbaste i klassen hamnar på pallen, skall man då hela tiden ta bort de som hamnar på pallen tills alla har fått stå där och klassen är tom. Då blir det ju i alla fall rättvist till slut. Eller varför inte köra bakom pacecar hela loppet och turas om att ligga först?

Dessutom kan man stå på pallen i NEC trots orginaltank samt allt annat helt standard, det hänger mer på förarna samt att tankningar och övrigt flyter på.

Eftersom det är proppfullt i REC samt gott om plats i NEC så borde det vara självklart för team med snabba A-förare att sikta på NEC istället för att ha lekstuga i REC.

Det är bara att maila Brånalt för att få uppklassning om man nu känner för det.

Hur vågar du köra NEC när du är såååå långsam?

Det är modigt och kanske något att fundera på för andra.
Den frågan borde du ställa till de förare jag körde om. :hihi

Allvarligt, om någon kom och frågade vad i hela friden jag gör i NEC och hävdade att jag är i vägen skulle jag inte köra en meter till i NEC.

:näsblod Att ni bara orkar....Eller har ni något speciellt upprepningsprogram som skickar in samma inlägg 5 gånger i veckan? Nu var det väl inte fullt i varken NEC eller REC, så låt då folk som inte tar det på så stort allvar att köra där de känner för! Det är ju faktiskt så att de snabbaste i klassen hamnar på pallen, skall man då hela tiden ta bort de som hamnar på pallen tills alla har fått stå där och klassen är tom. Då blir det ju i alla fall rättvist till slut. Eller varför inte köra bakom pacecar hela loppet och turas om att ligga först?
Det blev tunnsått i NEC, endast 23 stycken, däremot blev det 37 st i REC av 65 serieanmälda, det är många som bangar ur när dom ser att det är risk för utkvalning.

Hur får man tillväxt om dom snabbaste förarna kör i den långsammaste klassen?

Yadayadayada...Jag tror ju knappast att 30 team låter bli att komma för att det finns risk för utkvalning. Låter ju mer som att om du har ansökt om ett nummer så är du serieanmäld medan de som anmäler sig till REC gör det för att de tänker satsa på den klassen och kommer köra samtliga race, mao en seriös satsning i en seriös klass. Jag vet ju som sagt inte hur de andra "anklagade" teamen har planerat. Men att vi anmält oss i REC beror helt enkelt på att vi skulle göra detta som en "kul grej" på två personer på en 600:a. När jag hörde att det var så många anmälda till Falkenberg trixade jag som fan för att vi skulle få tid att köra NEC:en istället och fick "jagat" in en förare till. Vi har ännu inte bestämt oss för om vi skall köra REC eller NEC eller någonting i fortsättningen. Vi tycker som sagt att 6 timmar är för länge på två personer med någon som skall hjälpa till och tanka som man raggat upp i korvkiosken på vägen dit. Visst kan vi jaga in någon extra förare och "trimma" in lite depåpersonal som vet vad de skall göra men tanken i år var att vi ville testa lite på skoj. Att sedan få en massa skäll för att man åker för fort hade jag inte ens vågat hoppas på att jag skulle få!

Det blev tunnsått i NEC, endast 23 stycken, däremot blev det 37 st i REC av 65 serieanmälda, det är många som bangar ur när dom ser att det är risk för utkvalning.

Undrar verkligen om det är risken för utkvalning som är orsaken till att så många i REC inte dyker upp. Man måste ju serieanmäla sig även fast man bara tänkt köra en tävling.

En erf-noobie fråga, varför måste man serieanmäla sig?

Undrar verkligen om det är risken för utkvalning som är orsaken till att så många i REC inte dyker upp. Man måste ju serieanmäla sig även fast man bara tänkt köra en tävling.

En erf-noobie fråga, varför måste man serieanmäla sig?

Ja det kan man iof bara spekulera i, men visst är det konstigt att bara hälften kommer.

Serieanmälan är väl ett sätt att motivera teamen att köra fler än ett race.

Yadayadayada... många ord

Kör i vilken klass ni vill bara ni är med och kör.

Och ta inte GSXR1100 häcklande för allvarligt.:)

Ja det kan man iof bara spekulera i, men visst är det konstigt att bara hälften kommer.

Serieanmälan är väl ett sätt att motivera teamen att köra fler än ett race.

Serieanmälansavgiften går främst till att täcka kostnaderna för att rodda runt serien. Större delen av dessa kostnader är ju oberoende om ett team kör en eller alla tävlingar per säsong.

Och nej, jag tror inte det är konstigt att bara hälften kommer. Långtifrån alla har ambition, pengar eller lust att köra alla tävlingar. Och det är väl helt OK?

Den frågan borde du ställa till de förare jag körde om. :hihi

Allvarligt, om någon kom och frågade vad i hela friden jag gör i NEC och hävdade att jag är i vägen skulle jag inte köra en meter till i NEC.

Jag kanske skulle lagt till smiley eller nåt för jag försökte vara lite ironiskt eller nåt. Jag tror att man lär sig mer av att vara i botten av division 1 än att vara i toppen div 2. Så fortsätt du med NEC bara.

Last edited:
Och nej, jag tror inte det är konstigt att bara hälften kommer. Långtifrån alla har ambition, pengar eller lust att köra alla tävlingar. Och det är väl helt OK?
Det lär vi få se på Torpet, den banan tar 62 till start om jag minns rätt, altså ingen risk för utkvaling.

Detta fick vi svar på i Anderstorp, det kom 55 REC team till start och detta mycket beroende på att alla fick köra och ingen riskerade att bli utkvalad.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla