625SMC vs 640LC4 SM

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Hej hopp alla glada. Jag undrar vad det är för skillnad på en 625SMC mot en 640LC4, förutom priset och motorstorleken då såklart.
Ni som vet lite kanske kan lägga upp lite argument för och emot varför man ska köpa den ena eller den anndra?

Till å börja med två helt olika cyklar, 640 sitter du "i" 625 "på", Skulle direkt valt en 625, 640 för tung och helt enkelt "touring". plus med elstart men inget nödvändigt.

Hur är det med skuttsning och sådant? Ser inga pinnar på 625'an, men det är väl kanske jag som är blind.

Vet faktiskt inte hur det e på 625, e visserligen ingen hoj du vill skjutsa på iaf.
men på 640 "funkar" det.

Hinkas skrev:
Hur är det med skuttsning och sådant? Ser inga pinnar på 625'an, men det är väl kanske jag som är blind.

Det är elstart på 625 också, fotpinnar finns det inte på 625. Jag skulle idag valt 625 men är mycket nöjd med min 640. Som D-Man 660 sa är det lite "touring" över 640 men ska du använda den varje dag är den kanske ett bättre val, men jag tror att 625 är betydligt mer "busig".

Last edited:
Så 625'an är helt enkelt grym om man vill åka aktivt och inte skjutsa. Medan 640'in är bättre om man ibland ska åka 2st, även om inte så bekvämt.

Åhh fan elstart på 625...missat totalt, precis som det är sagt är 640 mer lämpad att vara på vägen, men funkar bra om man vill ta ett par varv på en bana (Vet en kille på en 640 som e gryyyym)

660 e touring den med..en tung dinosurie, bra motor mkt effekt...men tyvärr för tung för att hänga på husa 650, crf 450 på våra små mini banor vi har i sverige.

Honung skrev:
Det är elstart på 625 också, fotpinnar finns det inte på 625. Jag skulle idag valt 625 men är mycket nöjd med min 640. Som D-Man 660 sa är det lite "touring" över 640 men ska du använda den varje dag är den kanske ett bättre val, men jag tror att 625 är betydligt mer "busig".

Elstart???? Äh, det är för mesar! ;-)

Ingen elstart på min 625:a....å inga skjuts-fotpinnar heller! Man skjutsar ju inte på en race-hoj! :fakta

Last edited:
Silwer skrev:
för att lägga sig i o vara lite nyfiken, var på skalan hamnar 660 då? mer som 640 eller mer som 625?
det borde väl du veta eftersom du berättade för mig att 525an var mycket bättre än 660..

Beror väldigt på vem du frågar. Det går nog att busa minst lika mycket med en 640 som med en 660 eller 625, är väl bara lite jobbigare och svårare kanske pga den högre vikten och lägre motoreffekten. Du känner grym skillnad bara du sitter på dem, 640 känns mycket större och tyngre (iallafall än 660, har inte sett/provat nya 625 ännu).

Bara för att den har skjutspinnar betyder inte det att den är bra att skjutsa med. Visst det går men det suger. Körde runt med tjejen lite i somras med fjädringen i botten och det sög big-time. Tror inte det skulle vara så mycket värre att skjutsa på en 660 bara det att man inte får.

Last edited:
Det jag tänkte på var väl mest om jag kunde skjutsa flickvännen ibland så det blir tyst på henne också när man är ute och leker.
Därför undrade jag om det var pinnar bak också på 625'an. Annars lär jag ju inte få köpa en sådan :rolleyes: .

Hinkas skrev:
Det jag tänkte på var väl mest om jag kunde skjutsa flickvännen ibland så det blir tyst på henne också när man är ute och leker.
Därför undrade jag om det var pinnar bak också på 625'an. Annars lär jag ju inte få köpa en sådan :rolleyes: .
Det är väl bara att skruva dit ett par isåfall.På SXC 625 är det åtminstone samma bakram som 640(stål)med fotpinnsfästen på.

Wheeliegirl skrev:
Elstart???? Äh, det är för mesar! ;-)

Ingen elstart på min 625:a....å inga skjuts-fotpinnar heller! Man skjutsar ju inte på en race-hoj! :fakta

625-04 är det elstart på ialla fall, elstart är för mesar tja mycket har man blivit kallad men ja,ja fort sätt och kicka du själv trycker på knappen :hej

cool

Honung skrev:
625-04 är det elstart på ialla fall, elstart är för mesar tja mycket har man blivit kallad men ja,ja fort sätt och kicka du själv trycker på knappen :hej
elstart blev uppfunnet av en full österrikare som skulle hem från puben"hick"e enda gången det be"hick"hövs. he he he he he

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8