625 SXC Supermoto VS. 625SMC VS. 660

motardnisse skrev:
He he stå vid ett rödljus i rusningstrafik och få motorstopp när det blir grönt, been there, done that. Så där är det ett skäl att ha el-start. Visst jag hade inga problem med att varken få igång de KTM jag har haft som icks har haft el-start! "625-02, 660-03 men det hjälper till mer än vad man kan tänka sig. Och de extra kilona med el-starten märks knappast om man nu inte ska tävla på hög nivå eller nåt sånt!

Och sen om skiten har surat ner sig så är det lättare att dra in dekompen och köra el-starten någon sekund för att få bort öveflödig bensinen istället för att stå och kicka! Nej! det är inte svårt att kicka med dekompen inne men det underlättar med el-start.

Du har såå rätt.
 
Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Back
Top