625 SMC till SXC eller tvärtom?

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Vad är meckigast, att motardkitta en KTM 625 SXC eller endurokitta en SMC? Inte bara hjulen alltså, fjädringen också. Min första tanke var att det inte är nån skillnad i meck, men jag kan ju förbise nåt.

äre inte samma skit ?

Jo det var vad jag tänkte också (förutom att den ena är motard och den andra enduro då. duh) men man kan ju ge sig fan på att den ena är lättare att kitta om än den andra och att man självklart har köpt den som är krångligare... :)

Jo det var vad jag tänkte också (förutom att den ena är motard och den andra enduro då. duh) men man kan ju ge sig fan på att den ena är lättare att kitta om än den andra och att man självklart har köpt den som är krångligare... :)

Jag tycker att du ska gå efter vad hojen främst kommer användas till, om du ska köra mest landsväg och supermotard då köper du SMC. Den har ju motardfälgar och större bromsskiva. Det är ju även billigare än att behöva köpa till ett motardkit i efterhand.

Tror inte att du behöver pilla allt för mkt på fjädringen på SMC när du kör skog, men det beror ju på din vikt.

Jag fick detta svar på soe.se:

I & med att du måste modifiera oket i fram på SMC så är SXC att föredra. SKaffade en SMC & moddade allt men skulle nog ha tagit en SXC. Dock får du den mindre grövre gaffeln på SXC men den går att modda även om jag inte gjorde nåt med min SMC men det var lite väl stötig när jag körde grus. på SMC måste du köra med en liten distans då SMC svingen tydligen ska vara lite bredare.

Jag har en sxc o kör mestadels motard o det funkar bra, jag kör visserligen inte bana.

Haft ett par 625 SXC och ändrat till SM kit. Tjejjen har 640 SMC och ändrat till offroad.
Kör på 625 SXC, bättre alla dagar i veckan utan att gå in på detaljer. Enda nackdelen är klenare stötdämpare men de funkar bra!

Är man bara ute efter att skifta hjul mellan gångerna man åker så fungerar SXC mindre dåligt som motard än vad en SMC gör som grusbuscykel.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back