620 Vs 625

Ecke

Stånkafrälst
Gick med
4 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Triumph speed triple -01 KTM 620SCSM -såld!
Jag undrar vad det är för skillnad på 620 och 625, har 625:an balansaxel?
 
625 har aningen större borr på cylindern och det är några små uppdateringar i motorn (lager o.d.). Man har även bytt förgasare från Dell'Orto till Keihin. Både 620 och 625 har balansaxel (dök upp på 620: orna runt -99 har jag för mig). Sista 620:n kom 2001 och är en väl beprövad motor.
 
Öööhh!!

TomK skrev:
625 har aningen större borr på cylindern och det är några små uppdateringar i motorn (lager o.d.). Man har även bytt förgasare från Dell'Orto till Keihin. Både 620 och 625 har balansaxel (dök upp på 620: orna runt -99 har jag för mig). Sista 620:n kom 2001 och är en väl beprövad motor.


Det är samma borrning på båda 101mm men slag

längden är det skillnad på... 620-76mm 625-78mm

och 660 har 102mm borr och 80mm slag.
 
Re: Öööhh!!

BeerDrinker skrev:
Det är samma borrning på båda 101mm men slag

längden är det skillnad på... 620-76mm 625-78mm

och 660 har 102mm borr och 80mm slag.

Hmm, så det var så det var... hade inte sprängskisserna att verifiera med idag :)
 
Skiljer effekten mellan dessa eller är det bara marginellt? Har kehinförgasaren axpump? är dom chassimässigt lika?
Jag står i valet och kvalet vilken jag ska köpa, skiljer ju en del i pris.
 
Samma chassi, men det var något i gaffeln som ändrats - inget som jag har kunnat märka någon skillnad på dock. Effekten är tämligen lika, men Keihin-fuggen på 625:an har acc.pump och är överlag en bättre förgasare, så där märker man vid gaspåslag att det skiljer en del. Fast för runt 3.000 kan man köpa sig en Mikuni TM40 till 620:n och kommer då nästan ikapp.
 
Jag har kört bägge å inte märkte jag någon feeeeeet skillnad, det enda är att de med dellortaförgasare..... gärna lägger av vid stoppis.....

Köp den som e mest välvårdad....... du kommer inte köra ifrån någon för att du åker en 625 istället för 620......


TomK skrev:
Samma chassi, men det var något i gaffeln som ändrats - inget som jag har kunnat märka någon skillnad på dock. Effekten är tämligen lika, men Keihin-fuggen på 625:an har acc.pump och är överlag en bättre förgasare, så där märker man vid gaspåslag att det skiljer en del. Fast för runt 3.000 kan man köpa sig en Mikuni TM40 till 620:n och kommer då nästan ikapp.
 
Ja då är knappast en ett år nyare 625:a värd 10 000:- mer eller? -ungefär samma mil
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top