620 25kw

Gangsta

Sjör KTM
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
KTM 640
Hejsan hejsan.

Mellanklass kortet börjar närma sig och jag har skarpa funderingar på att köpa mig en supermotard. Jag har läst en del här på SH och fått för mig att 660 och 625 är fabriksstrypta, så jag skulle få köra dem med mellanklass kortet. Men problemet är att de är såpass nya hojjar att stålarna inte räcker till. Jag får helt enkelt lägga dom ideerna på hyllan.

Min budget ligger på runt 30-35k och jag har sett en del 620:or för det priset.
Men problemet med dom är att de är reggade på 37kw. Men dom måste väl gå att strypa ner på något jä*la vis?
Jag läste från en tråd att någon hade lyckats strypa ner ett par 640:n http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2359351

Det jag tänkte på är en KTM 620 lc4 -97

Så jävla komplicerat ska det va! :huvet

Sätt trottelstopp fungerar troligtvis hyffsat på den , om SBP godkänner hojen "strypt" är en helt annan sak.

Blir dödstråkig att köra !

hade samma problem innan jag hittade en jag fick köra utan att strypa den själv. Jag vill ha för mig att man kan lämna in hojjen på en verkstad för strypning och då få ett intyg som man tar till besiktningen. Men effekten ska ju ändå ner till 11-12 kw? ring nån verkstad å hör efter

Låter fint. Blir nog en 640 eller 620, bara jag hittar nån bra till rätt pris.

Tack för svaren..

hade samma problem innan jag hittade en jag fick köra utan att strypa den själv. Jag vill ha för mig att man kan lämna in hojjen på en verkstad för strypning och då få ett intyg som man tar till besiktningen. Men effekten ska ju ändå ner till 11-12 kw? ring nån verkstad å hör efter

För mellanklass räcker väll att den kommer ner i 25kw. tror jag i alla fall.

nästan.. max 25 kw eller max 0.16 kw/kg. 0.16 blir begränsande på de lättare hojjarna

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!