600rr -03 vs 600rr -05

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Jag är på G o köpa nya hoj, just nu ser det ut att bli en 600rr men kan ej bestämma mig för vilken årsmodell. Det enda jag vet är att det är USD på den senare, vad är det för mer för skillnader på dessa årsmodeller? Hojen skall enbart köras på bana.

På reklambladet stod det att Honda fixat en dipp i effekten mellan de årsmodellerna, klart bättre mellanregister.

Annan sving också.

Det var på tiden :)

Tjöp en 05, då får du mer status som sagt samt de ändringar som nazurro tog upp :)

Motormässigt är dom identiska förutom insugkanalerna som ger bättre effekt till -05.
Allt enligt Ten Kate då vi forskade i utbytesmotor.

På reklambladet stod det att Honda fixat en dipp i effekten mellan de årsmodellerna, klart bättre mellanregister.

Annan sving också.

Det där med bra mellanregister är väl inte fel iofs, men på bana är det viktigare att du har brett övre register. Min R6 -01 var stendöd innan 8-9000 men drog sedan jäkligt bra hela vägen till rödmarkeringen. Hondan drar jämnare över hela registret men effektbandet där den går max är ändå smalare. Bättre på väg men sämre på bana, tycker jag.

Det där med bra mellanregister är väl inte fel iofs, men på bana är det viktigare att du har brett övre register. Min R6 -01 var stendöd innan 8-9000 men drog sedan jäkligt bra hela vägen till rödmarkeringen. Hondan drar jämnare över hela registret men effektbandet där den går max är ändå smalare. Bättre på väg men sämre på bana, tycker jag.

Falsk blygsamhet klär dej dåligt:D Tycker att din utveckling pekar brant uppåt nu med Hyndan:tummenupp

Skulle tro att majoriteten inte märker någon skillnad mellan 03 och 05.

Inte gjorde jag det i varje fall :)

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck