kjellper
pousseur
Finns absolut inga sportmotorcyklar att välja mellan med dessa nya reglerna. Lär ha rollator innan jag kör 600..
Fan för detta, jag ska flytta till månen.
Hälsa gubben i månen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Finns absolut inga sportmotorcyklar att välja mellan med dessa nya reglerna. Lär ha rollator innan jag kör 600..
Ska du dit rekommenderar jag isåfall en off-road hoj, finns inte så mycket asfaltFinns absolut inga sportmotorcyklar att välja mellan med dessa nya reglerna. Lär ha rollator innan jag kör 600..
Att man kan trilla och slå sig är inte informationen jag letar efter. Ni tycker att reglerna verkar logiska trots att jag kan sätta mig i en veyron och snodda 400 knyck på min födelsedag, men inte köra motorcykel?
Att man kan trilla och slå sig är inte informationen jag letar efter. Ni tycker att reglerna verkar logiska trots att jag kan sätta mig i en veyron och snodda 400 knyck på min födelsedag, men inte köra motorcykel? Jag har kört motorcykel så länge jag kan minnas så det är inte där det klämmer. Sandfållan vad har jag nu gjort för att få dig arg egentligen? BTW ninja 300 verkar som ett rimligt alternativ vid närmare eftertanke.
Lånar tråden lite om det är okej
Har också undrat lite ang vad straffet blir om man kör med en för tung hoj för sitt kort eller om man kör helt utan kort. Har aldrig riktigt fått ett riktigt svar utan kommer bara en massa gamlingar(jag ser dom som gamlingar när dom ska dra upp allt som kan hända och ändå missa att svara på själva frågan..)
Så min fråga är inte "Vad händer om jag krockar" Vad händer om jag klotar" "Vad händer om jag kör ihjäl någon" Utan min fråga är vad händer om man blir stoppad? Vad får man för böter? Uppskjutet bil körkort om man inte har det, samt blir man av med det om man har det?
Tacksam för svar![]()
Lånar tråden lite om det är okej
Har också undrat lite ang vad straffet blir om man kör med en för tung hoj för sitt kort eller om man kör helt utan kort. Har aldrig riktigt fått ett riktigt svar utan kommer bara en massa gamlingar(jag ser dom som gamlingar när dom ska dra upp allt som kan hända och ändå missa att svara på själva frågan..)
Så min fråga är inte "Vad händer om jag krockar" Vad händer om jag klotar" "Vad händer om jag kör ihjäl någon" Utan min fråga är vad händer om man blir stoppad? Vad får man för böter? Uppskjutet bil körkort om man inte har det, samt blir man av med det om man har det?
Tacksam för svar![]()
Det var uppenbart roligare förr att vara ung när polaren som samma dag fyllt 18 år och fått sitt mc körkort automatiskt uppgraderat från lätt till tung mc med obegränsad effekt kom och hämtade mig på en Suzuki GSX1100 av 1980 års modell.Sedan låg vi och flängde runt på denna tills vi var slut för dagen och allt vi hörde var, kör nu försiktigt pågar.Tiderna förändras uppenbart och jag kan inte påstå att allt går åt rätt håll precis.Jag var tydligen lycklig som var ung i rätt tid.![]()
Jag har en Aprilia RS125. Kostade ca 10-15k att köpa, och typ tusen spänn om året i helförsäkring. Känns som ett vettigt alternativ både effektmässigt och kostnadsmässigt för en snartonåring. Dessutom är den fånigt rolig att köra.
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |