600cc 80kW tung MC obegränsad?

robeen

jag har en egen bana i stan
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
K1200R
Klassas en sådan som obegränsad eller måste den vara 700cc ? borde väl vara någon slagvolym kontra effekt som räknas eller ?

robeen skrev:
Klassas en sådan som obegränsad eller måste den vara 700cc ? borde väl vara någon slagvolym kontra effekt som räknas eller ?

Begränsad:
"Motorcykel vars motor har en effekt som inte överstiger 25 kilowatt och ett förhållande mellan effekt och tjänstevikt som inte överstiger 0,16 kilowatt/kilogram."

Endast effekt/vikt-förhållande som räknas. Slagvolym är helt irrelevant.

Så ja, det räknas som en "tung" hoj.

Förut var det väll att det måsta minst vara ett antal cc och ett minsta antal
hästar för att bli godkänd vid uppkörning!
600 cc är för lite tror jag!

Är ju en tung mc, MEN du kan dock inte köra upp på den om det var så du menade...
Då måste den väl vara på minst 750cc också?!!

ReDan skrev:
Förut var det väll att det måsta minst vara ett antal cc och ett minsta antal
hästar för att bli godkänd vid uppkörning!
600 cc är för lite tror jag!

För uppkörning ska det fortfarande vara 700cc ja. :kocko

robeen skrev:

Hojen klassas som tung obegränsad, men får ej användas till en uppkörning för A-kort utan begränsning. Jag antar att det är vad du undrar, eller? För att få köra upp på en hoj måste effekten överstiga 25kw och motorvolymen 700cc.

Salig skrev:
Hojen klassas som tung obegränsad, men får ej användas till en uppkörning för A-kort utan begränsning. Jag antar att det är vad du undrar, eller? För att få köra upp på en hoj måste effekten överstiga 25kw och motorvolymen 700cc.

Minst 700cc och minst 34kw.

Står på vv orkar inte leta nu har postat den länken ett flertal ggr.

fanv a dumt.-. det är juh en obegränsad om den bara har över 25kw igentligen... så varöfr måste man ha annu mer?? ajja jag kör inte upp för obegränsad tack och lov.. zxr 400 som ligger på 25kw borde väll funka på tung uppkörning... begränsad det vill säga?

Salig skrev:

mm.. så jävla dumt, klassas den som obegränsad ska man vär för fan få köra upp på den också!? :kocko

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park