600 mil i bagaget....(hornet 900)

DunderDan

Snart ere vår!!
Gick med
12 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Söker...
hallå alla.....
tog kort i våras, köpte en ny hornet 900 direkt, fy fan vilken skön hoj, inte för man kört värst många men lätthanterlig och en hyfsad massa motor :tummenupp .

Ett tips till alla som tycker det e lite läskigt att lägga sig ner i kurvorna är att åka och köra på bana. Jag var själv på gotland ring i somras och gjorde mitt första knäskrap 300 mil efter jag tagit lappen. Lite enklare när men vet att asfalten e OK och banjäveln och hojen gillar att träffas :fyllisar .

Så till våren e det bara ut och pressa.

P.s förresten ingen som säljer billigt bakdäck (190), lärde mig tydligen burna den här säsongen oxå :yoparty :gnissla
 
DunderDan skrev:
hallå alla.....
tog kort i våras, köpte en ny hornet 900 direkt, fy fan vilken skön hoj, inte för man kört värst många men lätthanterlig och en hyfsad massa motor :tummenupp .

Ett tips till alla som tycker det e lite läskigt att lägga sig ner i kurvorna är att åka och köra på bana. Jag var själv på gotland ring i somras och gjorde mitt första knäskrap 300 mil efter jag tagit lappen. Lite enklare när men vet att asfalten e OK och banjäveln och hojen gillar att träffas :fyllisar .

Så till våren e det bara ut och pressa.

P.s förresten ingen som säljer billigt bakdäck (190), lärde mig tydligen burna den här säsongen oxå :yoparty :gnissla

Vällkommen och gratis till knäskrapet:banana
 
DunderDan skrev:
hallå alla.....
tog kort i våras, köpte en ny hornet 900 direkt, fy fan vilken skön hoj, inte för man kört värst många men lätthanterlig och en hyfsad massa motor :tummenupp .

Ett tips till alla som tycker det e lite läskigt att lägga sig ner i kurvorna är att åka och köra på bana. Jag var själv på gotland ring i somras och gjorde mitt första knäskrap 300 mil efter jag tagit lappen. Lite enklare när men vet att asfalten e OK och banjäveln och hojen gillar att träffas :fyllisar .

Så till våren e det bara ut och pressa.

P.s förresten ingen som säljer billigt bakdäck (190), lärde mig tydligen burna den här säsongen oxå :yoparty :gnissla



Välkommen kära hornet ägare!!! :tummenupp
 
DunderDan skrev:
hallå alla.....
tog kort i våras, köpte en ny hornet 900 direkt, fy fan vilken skön hoj, inte för man kört värst många men lätthanterlig och en hyfsad massa motor :tummenupp .

Ett tips till alla som tycker det e lite läskigt att lägga sig ner i kurvorna är att åka och köra på bana. Jag var själv på gotland ring i somras och gjorde mitt första knäskrap 300 mil efter jag tagit lappen. Lite enklare när men vet att asfalten e OK och banjäveln och hojen gillar att träffas :fyllisar .

Så till våren e det bara ut och pressa.

P.s förresten ingen som säljer billigt bakdäck (190), lärde mig tydligen burna den här säsongen oxå :yoparty :gnissla

Åh... avis :bow
Är sugen på att köra gotland ring nästa år med min Hornet...

Grattis o välkommen... Har själv 670mil i kroppen nu :hihi (nyhetens behag?)
 
DunderDan skrev:
hallå alla.....
tog kort i våras, köpte en ny hornet 900 direkt, fy fan vilken skön hoj, inte för man kört värst många men lätthanterlig och en hyfsad massa motor :tummenupp .

Ett tips till alla som tycker det e lite läskigt att lägga sig ner i kurvorna är att åka och köra på bana. Jag var själv på gotland ring i somras och gjorde mitt första knäskrap 300 mil efter jag tagit lappen. Lite enklare när men vet att asfalten e OK och banjäveln och hojen gillar att träffas :fyllisar .

Så till våren e det bara ut och pressa.

P.s förresten ingen som säljer billigt bakdäck (190), lärde mig tydligen burna den här säsongen oxå :yoparty :gnissla

Va? Är der 190 på Hornet 900? Borde funka lika bra med 180! Kolla på www.reifenversand.com !!! Snabba leveranser och pinsamt låga priser!
 
Rasorblade skrev:
Välkommen!!

Jag gissar att Hornet får stå åt sidan för en R-hoj nästa sommar!!
Vad tror ni!?? :hihi

Kör med ett gäng med R-hojar. Håller samma tempo som dem. Allt går bara man vill...... :huvet

Lurch skrev:
Va? Är der 190 på Hornet 900? Borde funka lika bra med 180! Kolla på www.reifenversand.com !!! Snabba leveranser och pinsamt låga priser!

sitter 180 orginal på 900an, men varför inte byta upp sig när man ändå sk köpa nytt. Brett e fett!!. Finns ju gott om utrymme, skulle nog funka med ett ännu bredare ändå. :)
 
Nu kommer du snart att få reda på att 180 däck är att föredra, pga "toppigare" profil. Att 190 däck på för smal fälg bara är för posörer, och ditt rykte är nu förevigt kört i botten pga att du vill ha ÄNNU bredare däck bak.

Kolla själv på inläggen härinunder :tungan
 
Lurch skrev:
Va? Är der 190 på Hornet 900? Borde funka lika bra med 180! Kolla på www.reifenversand.com !!! Snabba leveranser och pinsamt låga priser!

jag e inte super haj på växlingskurser,,,men mcdackonline.se e nog fan billigare jag köpte ett där och satte på det idag....ett pirelli diablo stada 180 55 17....det gick på 1500...
 
lerox78 skrev:
jag e inte super haj på växlingskurser,,,men mcdackonline.se e nog fan billigare jag köpte ett där och satte på det idag....ett pirelli diablo stada 180 55 17....det gick på 1500...

Jag tror att Reifenversand har lite varierande priser, men jag betalade 1430 kr inkl frakt för ett Metzeler Sportec M-1 180 55 17. Värt att kolla iaf!
 
..

Lurch skrev:
Jag tror att Reifenversand har lite varierande priser, men jag betalade 1430 kr inkl frakt för ett Metzeler Sportec M-1 180 55 17. Värt att kolla iaf!
allt som e billigare än verkstäderna e bra... :tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top