600 eller 1000 cc

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date

MC Doktorn

Guest
Vilka hojar är det minst skruva med i rookie klasserna 600cc eller 1000cc.
Måste man riva motorn efter en säsong på en trad rad4:a?. eller är det gasar till det rasar som gäller.

Otrimmade hojar behöver man inte riva varje år även om en översyn är bra att göra. Vad det gäller allt annat så beror det på, du måste kränga däck och tvätta, byta drevning ibland om det känns helt knasigt och allt annat fix.
Och letar du rejshoj ska du köpa min Honda. Det tycker jag iallafall ;)

600 eller 1000 spelar ingen roll, lika mycket (lite) skruva med båda.
Ska du tävla så spelar det nog ingen större roll heller då det är stenhård konkurens i båda klasserna.

Nej nej ingen tävling bara leksak som man inte behöver vara rädd om det blir en repa i lacken om ni förstår vad jag menar.

Skulle vilja ha en gathoj och en banhoj ex:vis en rad 4 tex 600 och 1000 cc som har hållbarhet.

2ono skrev:
Nej nej ingen tävling bara leksak som man inte behöver vara rädd om det blir en repa i lacken om ni förstår vad jag menar.

Skulle vilja ha en gathoj och en banhoj ex:vis en rad 4 tex 600 och 1000 cc som har hållbarhet.

Skall du ha en otrimmad banhoj så har det nog ingen betydelse för driftsäkerheten/underhållet om du väljer 600 eller 1000.

Själv tycker jag att 600 är roligt eftersom den är lite mer lätthanterlig och man kan köra den lite hårdare utan att den biter ifrån som en 1000 skulle göra. Nackdelen är att det är svårt att köra om 1000cc och man fastnar ofta bakom dem i kurvorna och kommer inte om på rakorna.

2ono skrev:

köp min kawa 600 -05. gatkåpor och svensksåld, reggad. Går nå jävulskt, lite repad tank bara :tummenupp

Edit: Men du får inte köpa den förns i september :tungan

Detta är en tanke som kommer bli en handling men först senare framåt höstkanten.
Aprilian är svårsåld :näsblod men kan tänka mig behålla den som gathoj och skaffa mig en trackbitch :banana

Mrlind skrev:
köp min kawa 600 -05. gatkåpor och svensksåld, reggad. Går nå jävulskt, lite repad tank bara :tummenupp

Edit: Men du får inte köpa den förns i september :tungan

Sitt inte här och slöa, sug upp slipdamm istället din garagemarodör :7peta :D

*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back