60 mil bakpå en -04 R1:a

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Det kändes ska jag säga, men ack så trevligt.
Dock var vädret i lördags lite småkyligt när man åkte ner mot Vetlanda men
blev bättre ju längre ner man kom.

Utanför Linköping på motorvägen såg vi ett gäng hojar men hann tyvärr aldrig i fatt innan dom svängde av.

Nu efter 60 mil så värker kroppen ordentligt.
När man anlände till E-tuna så var det smått problem att komma av hojen eftersom knäna låst sig mer eller mindre.

Men en tur med Swedie på kurviga och backiga vägar är som att åka berg å dalbana, fast tusen gånger roligare.

Bara så ni vet så är han snabbare än tåget :hihi

Amen va skjutsinge. Hon har ju skrivit en tråd. Inget av ovan är sant, allt är dikterat.

Johnny för f*n!!! Kommer du inte fatt hojar som ligger framför. Du måste ju vara sketalångsam. :D

nemen vetlanda.. vad roligt.. de ligger ju bara 3 mil härifrån.. varför svängde ni inte förbi?.. :rolleyes: :)

MrGooFy skrev:
Johnny för f*n!!! Kommer du inte fatt hojar som ligger framför. Du måste ju vara sketalångsam. :D

Och det var på motorväg. Fast där är det vikt/effekt som gäller.
Hur mycket vägde passageraren för effekten är det ju inget fel på?

Nu var det ju så att det där gänget som drog från McDonken / Ikea norrut från Linköping knappast höll laglig hastighet o jag såg dom åka på motorvägen och de åkte av vid nästa avfart igen.

Hade lite svårt att landa framhjulet o gasa vidare :D nerå

Alicia skrev:
Det kändes ska jag säga, men ack så trevligt.
Dock var vädret i lördags lite småkyligt när man åkte ner mot Vetlanda men
blev bättre ju längre ner man kom.

Utanför Linköping på motorvägen såg vi ett gäng hojar men hann tyvärr aldrig i fatt innan dom svängde av.

När man anlände till E-tuna så var det smått problem att komma av hojen eftersom knäna låst sig mer eller mindre.

Men en tur med Swedie på kurviga och backiga vägar är som att åka berg å dalbana, fast tusen gånger roligare.

Bara så ni vet så är han snabbare än tåget :hihi

var det inte du som skulle eller höll på att ta mc kort ?

hur går det då ? eller du kanske hellre åker berg & dalbana med swedie :D

wonderwizard skrev:
var det inte du som skulle eller höll på att ta mc kort ?

hur går det då ? eller du kanske hellre åker berg & dalbana med swedie :D

Jag håller ju på att kortet ju, det är ju så satans dyrt med körlektioner bara
Inväntar Swedies 600:a så jag kan börja övningsköra på den
Kommer aldrig mer åka 60 mil så där
mitt arsle värker fortfarande

Tunnis, en riktig dagsetapp är på minst 100 mil. :tungan Man får ju kliva av rätt ofta för att tanka ändå men efter några tankningar kommer det tillbaka snabbare, då får man sitta på en skinka i taget för att väcka den andra :D , fungerar fint.

Ninjaboy skrev:
Tunnis, en riktig dagsetapp är på minst 100 mil. :tungan Man får ju kliva av rätt ofta för att tanka ändå men efter några tankningar kommer det tillbaka snabbare, då får man sitta på en skinka i taget för att väcka den andra :D , fungerar fint.

Jag är glad om jag kommer upp i 100mil på hojen i år.

Så kul är det inte längre....

Ninjaboy skrev:

En sak å sitta å köra själv, bättre ställning än den som sitter bakpå

Alicia skrev:
...Kommer aldrig mer åka 60 mil så där

:lol

om jag hade åkt bakpå i 60 mil, med tanke på att jag e vig som ett kassaskåp, så hade det krävts värmepistol & gummiklubba för att få av mig.

Alicia skrev:

Gnäll inte flicka tänk om du varigt tillsammans med en biker och spenderat hela dagen med att få njurarna sönderskade på en stelbenschopper!

Swedie skrev:
Nu var det ju så att det där gänget som drog från McDonken / Ikea norrut från Linköping knappast höll laglig hastighet o jag såg dom åka på motorvägen och de åkte av vid nästa avfart igen.

Hade lite svårt att landa framhjulet o gasa vidare :D nerå

Hmm låter inte som vårt gäng då iaf. Vi kom ut vid södra infarten och de flesta svängde in vid infarten vid IKEA och jag körde in vid norra.

Aja kunde varit vi iaf ;)

Alicia skrev:
Jag håller ju på att kortet ju, det är ju så satans dyrt med körlektioner bara
Inväntar Swedies 600:a så jag kan börja övningsköra på den
Kommer aldrig mer åka 60 mil så där
Det är ju inget fel på hojen iaf...

Så det måste vara ngt fel på ditt arsle :arsele :rolleyes:
Du har för lite stötdämpande material :D

oXydex skrev:
Speciellt när det va en 600cc som låg längst fram och denna hade oxå passagerare ;)

/oXydex

På tal om ingenting, vad är det med snutarna runt Linköping, Norrköping egentligen? Jag har kört den vägen nästan dagligen i några veckor nu, först till Norrköping och nu till Nyköping. Det går inte att köra där utan att se minst en polisbil, antingen målad eller civil.

MrGooFy skrev:
På tal om ingenting, vad är det med snutarna runt Linköping, Norrköping egentligen? Jag har kört den vägen nästan dagligen i några veckor nu, först till Norrköping och nu till Nyköping. Det går inte att köra där utan att se minst en polisbil, antingen målad eller civil.
Utskolning av nya poliser kanske.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...