60 foots tider

GSXR1100R skrev:
Är 1520 max vad man får ha.

Nej inte i Super Gas Bike som jag kör. Vi har ett tids index på 9,5 sek 402m och 6,2 sek 201m. Allt är fritt att göra.. enda restiktionen är minst 50mm frigång.

I PSP är max 1520 utan överladdning och 1500 med överladdning,,,


mvh
 
mrblue9r skrev:
Nej inte i Super Gas Bike som jag kör. Vi har ett tids index på 9,5 sek 402m och 6,2 sek 201m. Allt är fritt att göra.. enda restiktionen är minst 50mm frigång.

I PSP är max 1520 utan överladdning och 1500 med överladdning,,,


mvh
Innebär det att man åker ut om man kör 6,19 på 210m?
 
GSXR1100R skrev:
Innebär det att man åker ut om man kör 6,19 på 210m?
Japp kör du fortare i elemineringen så åker du ut,,, om inte den du kör mot är ännu snabbare,, då åker han ut.

Det är det tråkigaste med SGB,, att du kan vinna fast du är sist över mål.

Men sammtidigt är det spännande, för det är så mycke mera faktorer som spelar in om du vinner eller inte. Man måste alltid hålla koll på hur din moståndare kört,, både slut tider och reaktions tider. För då kan man använda lite taktik för att köra ut han..
Tyvärr så är det allt för ofta det resullterar idiotbromsningar före mål linjen för att pressa sin motståndare till breakout. Det är resulltatet av en välldigt tight klass där det ofta är 10-12 förare inom samma tiondels sek.

Kan bara nämna att i finalen på Mantorp var vi 3! st som körde dubellnollor dvs 9,500 i kvalet. Kval 5;an körde 9,508!! Det är tight... :lol

mvh
 
Last edited:
Kom till ORSA flygfält på midsommar och öva starter, det blir streatrace där i 2 dagar klasserna streeat bike, super gas bike, pro streeat bike, och twinklasser och ett midsommar firande ni sent skall glömma

För info magnus.larsson@minpost.nu

Med tidningen street & strip www.streetnstrip.se
 
mrblue9r skrev:
Kan bara nämna att i finalen på Mantorp var vi 3! st som körde dubellnollor dvs 9,500 i kvalet. Kval 5;an körde 9,508!! Det är tight... :lol

mvh
Ingen risk för min del iaf, jag får va glad om jag kommer under 7s på 201m med min blyhög, det vore kul om flera vågade prova på att köra DR, det kostar bara 60:- på MECA Race Way i malmö, dom har öppet för gatåkare/DR nästan var onsdag vår-höst, man behöver inte preppa hojen alls, run what you brung.

Dom värsta snackarna sitter oftast på läktaren :tungan
 
mlracing skrev:
Kom till ORSA flygfält på midsommar och öva starter, det blir streatrace där i 2 dagar klasserna streeat bike, super gas bike, pro streeat bike, och twinklasser och ett midsommar firande ni sent skall glömma

För info magnus.larsson@minpost.nu

Med tidningen street & strip www.streetnstrip.se
Malmö - Orsa är en bit att köra, jag kör RR på sommaren och har dåligt med tid till annat än enstaka repor på onsdagar.
 
*60f.tiderna är inget för mig att skryta med, men det blir ju bättre för varje repa man gör. Köpte "ny" hoj förra sommaren och det tar ju ett tag och lära känna den åxå. (för mig i allafall)

*Hojen är lite sänkt (ca.2,5cm) med 1440mm hjulbas.
Motorn original förutom avgassystem och PC3

*Bikeweekend-04, då hade jag kört "nya" hojen ca5mil.
1:a repan= 2.1
5:e repan= 1.87

*LindeOpen-04, då hade jag kört ca.50mil sammanlagt med hojen på hela sommaren.
15:e och sista repan för sommaren = 1.78
 
GSXR1100R skrev:
Vilken drevning hade du då?
Jag har drevat ner med ett kugg mindre fram, tycker det blir lite lättare att modulera gasen på ettan då. (Sparar nog lite koppling också tror jag)
 
J.J skrev:
Jag har drevat ner med ett kugg mindre fram, tycker det blir lite lättare att modulera gasen på ettan då. (Sparar nog lite koppling också tror jag)
Tack för tipset, jag ska leta framdrev :banana

Om jag inte minns fel så är det 15/48 orginal, med 14/48 ger det ca:7% drevning.
 
Last edited:
mlracing skrev:
Kom till ORSA flygfält på midsommar och öva starter, det blir streatrace där i 2 dagar klasserna streeat bike, super gas bike, pro streeat bike, och twinklasser och ett midsommar firande ni sent skall glömma

För info magnus.larsson@minpost.nu

Med tidningen street & strip www.streetnstrip.se



Tjenare Magnus inte visste ja att du va med å hojta här på sporthoj de va ju skojj

Du kan väl lägga ut lite fina bilder på nya bygget så folk får lite inspiration


Peter


Ps: fuelrailen är på väg
 
jojje1963 skrev:
Hehe, jaså det va då du körde. 900 klass vad det, ganska tråkigt att vi bara var 2st men jag vann iaf! Vann oxå streetbike på Winternats och det är jag stoltare över, kvaletta med 6.66s, Triumph rules!
Jag ska köra prostreetbike i år men där ska bli en bracket cup oxå så då kan vi mötas, i bracket kan vem som vinna, gäller bara att köra jämna tider och reagera som en kobra på granen.

Stort GRATTIS till förstaplatsen!
Där hade du tur att jag inte var med :7peta

//

Killer
 
Tackar!
Jag hade tur att inte många andra var ned oxå, men är man inte med så vinner man inte :7peta
 
GSXR1100R skrev:
Jag testade i somras med min GSX1100R -90, orginaldrevad och moderat trimmad, 1.9 fick jag som bäst, det är svårare att komma iväg bra än man tror.

Låg 7:a på 201 meter är inget att skryta med, hjälper det att dreva?
Jag lyckades klämma till med en 60 fotare på 1,934s med min Duke. :tungan
Hade 133,47 km/h vid 201m. Då var den drevad med ett kugg mindre framdrev.
Men Duken är ju så långt ifrån dragracing man kan komma.. En kul grej bara. :yoparty

Att få till en bra 60 fotare kräver träning och åter träning. Det är ju också skilnad mot vanlig väg och en klistrad dragstrip. :fyllisar
 
Jugge_c skrev:
Det är ju också skilnad mot vanlig väg och en klistrad dragstrip. :fyllisar

Kom upp till Avesta eller Borlänge i sommar! Där körs det på oklistrat flygfält. Alla möjliga hojar körde där sist, gatlagliga. Kapade mitten 1.50's med Banditen där i somras. Helt olika startstilar på icke och klistrat. Det är sen på höga ettan och början på tvåan som det är som mest jobbigt. Gå-fortare-knappen gick inte att använda förrän på trean. 9.10's på 402.
 
andersbrink skrev:
Kom upp till Avesta eller Borlänge i sommar! Där körs det på oklistrat flygfält. Alla möjliga hojar körde där sist, gatlagliga. Kapade mitten 1.50's med Banditen där i somras. Helt olika startstilar på icke och klistrat. Det är sen på höga ettan och början på tvåan som det är som mest jobbigt. Gå-fortare-knappen gick inte att använda förrän på trean. 9.10's på 402.
Då kan jag meddela att som dragbikeåkare är man inte välkommen till Avesta.Jänkearrangören har meddelat att några motorcyklar är man inte ett dugg intresserad av.Har frågat flera gånger men fått nobben.
Borlänge däremot var roligt trots att cykelskrället vägrade fungera som den skulle.Hade nog inte haft en sportmössa mot Brink ändå men Hade varit kul att försöka spjärna emot med en frisk maskin.
Revansch i sommar?,hell yes...
 
Hayabusatombo skrev:
Då kan jag meddela att som dragbikeåkare är man inte välkommen till Avesta.

Åfan, körde man alltså även ett Vår-Race i Borlänge? Bjurström (silvriga ZX12'an) kanske blandade ihop ställena.

Du får ta i lite om du ska vinna! Men allt kan ju hända! :tummenupp Fast jag slet isär blå/vita turbo-gixxern ikväll och såg varför den inte drev framåt någonting. 1'an, 2'an och 3'ans drev totalt färdiga. Ett vevaxellager var skjutet - men inte spunnet. En vevstake satt fast i veven - spunnet lager, SKIT! :näsblod

Snacka om att motorn-som-plockades-ihop-av-delar-som-fanns-i-gamla-sluta-delar-lådan höll ihop så pass att jag hann skruva isär den innan totalt fatala fel uppstod! :brinnerup
 
Hayabusatombo skrev:
Då kan jag meddela att som dragbikeåkare är man inte välkommen till Avesta.Jänkearrangören har meddelat att några motorcyklar är man inte ett dugg intresserad av.Har frågat flera gånger men fått nobben.
..

Åfan, körde man alltså även ett Vår-Race i Borlänge? Bjurström (silvriga ZX12'an) kanske blandade ihop ställena.
--------------------------------------------------------------------------



Klubbarna i Borlänge och Avesta samarbetade vid rejset på DalaAirport,
det var nog det som "virre-Bjurström" fick det ifrån !
Hayatombo och Brinken, om ni kommer ihåg så skulle jag få köra om tredjepriset men tror det var tävlingsledaren som är från Avesta som sa "att köra om tredjepris behövs inte".
Han verkar hata hojar för hojar får inte ens köra som "paus-underhållning" i Avesta. (201 industri-strip)
Borlänge klubben vill ha hojar med men inte i Avesta.

Ett tips för dom som är åksugna:
Tror det är på gång nått liknande i Ludvika där hojar får vara med och testköra lite, dom körde en "tävling" där 2004.
Tror adressen är "la-streetcar.se"
 
Last edited:
SAMURAJEN skrev:
Åfan, körde man alltså även ett Vår-Race i Borlänge? Bjurström (silvriga ZX12'an) kanske blandade ihop ställena.
--------------------------------------------------------------------------



Klubbarna i Borlänge och Avesta samarbetade vid rejset på DalaAirport,
det var nog det som "virre-Bjurström" fick det ifrån !
Hayatombo och Brinken, om ni kommer ihåg så skulle jag få köra om tredjepriset men tror det var tävlingsledaren som är från Avesta som sa "att köra om tredjepris behövs inte".
Han verkar hata hojar för hojar får inte ens köra som "paus-underhållning" i Avesta. (201 industri-strip)
Borlänge klubben vill ha hojar med men inte i Avesta.

Ett tips för dom som är åksugna:
Tror det är på gång nått liknande i Ludvika där hojar får vara med och testköra lite, dom körde en "tävling" där 2004.
Tror adressen är "la-streetcar.se"
Jo,man körde två gånger i somras.Tror det var Bjurström som åkte final mot den 60+ åriga stålfarfar på lustgasbusan.
Man annonserade väl lite halvtaskigt första gången men andra vändan var det bättre och man fick till en kanontävling,trots att tävlingsledaren är mc-hatare och tilldelas årets snigel på ögat :fatta!
 
Kul att Dala-tidningarna hade två hoj-foton publicerade från sista tävlingen!
Första (och enda) gången min hoj varit publicerad. :tummenupp

Hayabusatombo skrev:
Jo,man körde två gånger i somras.Tror det var Bjurström som åkte final mot den 60+ åriga stålfarfar på lustgasbusan.
Man annonserade väl lite halvtaskigt första gången men andra vändan var det bättre och man fick till en kanontävling,trots att tävlingsledaren är mc-hatare och tilldelas årets snigel på ögat :fatta!
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top