GSXR1100R
The older i get the faster i was
Är 1520 max vad man får ha.mrblue9r skrev:Har lyckats med 1.57... men jag ligger tyvärr allt för ofta runt 1,65. Kör med 1520mm hjulbas.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Är 1520 max vad man får ha.mrblue9r skrev:Har lyckats med 1.57... men jag ligger tyvärr allt för ofta runt 1,65. Kör med 1520mm hjulbas.
GSXR1100R skrev:Är 1520 max vad man får ha.
Innebär det att man åker ut om man kör 6,19 på 210m?mrblue9r skrev:Nej inte i Super Gas Bike som jag kör. Vi har ett tids index på 9,5 sek 402m och 6,2 sek 201m. Allt är fritt att göra.. enda restiktionen är minst 50mm frigång.
I PSP är max 1520 utan överladdning och 1500 med överladdning,,,
mvh
Japp kör du fortare i elemineringen så åker du ut,,, om inte den du kör mot är ännu snabbare,, då åker han ut.GSXR1100R skrev:Innebär det att man åker ut om man kör 6,19 på 210m?
Ingen risk för min del iaf, jag får va glad om jag kommer under 7s på 201m med min blyhög, det vore kul om flera vågade prova på att köra DR, det kostar bara 60:- på MECA Race Way i malmö, dom har öppet för gatåkare/DR nästan var onsdag vår-höst, man behöver inte preppa hojen alls, run what you brung.mrblue9r skrev:Kan bara nämna att i finalen på Mantorp var vi 3! st som körde dubellnollor dvs 9,500 i kvalet. Kval 5;an körde 9,508!! Det är tight...![]()
mvh
Malmö - Orsa är en bit att köra, jag kör RR på sommaren och har dåligt med tid till annat än enstaka repor på onsdagar.mlracing skrev:Kom till ORSA flygfält på midsommar och öva starter, det blir streatrace där i 2 dagar klasserna streeat bike, super gas bike, pro streeat bike, och twinklasser och ett midsommar firande ni sent skall glömma
För info magnus.larsson@minpost.nu
Med tidningen street & strip www.streetnstrip.se
Jag har drevat ner med ett kugg mindre fram, tycker det blir lite lättare att modulera gasen på ettan då. (Sparar nog lite koppling också tror jag)GSXR1100R skrev:Vilken drevning hade du då?
Tack för tipset, jag ska leta framdrevJ.J skrev:Jag har drevat ner med ett kugg mindre fram, tycker det blir lite lättare att modulera gasen på ettan då. (Sparar nog lite koppling också tror jag)
mlracing skrev:Kom till ORSA flygfält på midsommar och öva starter, det blir streatrace där i 2 dagar klasserna streeat bike, super gas bike, pro streeat bike, och twinklasser och ett midsommar firande ni sent skall glömma
För info magnus.larsson@minpost.nu
Med tidningen street & strip www.streetnstrip.se
jojje1963 skrev:Hehe, jaså det va då du körde. 900 klass vad det, ganska tråkigt att vi bara var 2st men jag vann iaf! Vann oxå streetbike på Winternats och det är jag stoltare över, kvaletta med 6.66s, Triumph rules!
Jag ska köra prostreetbike i år men där ska bli en bracket cup oxå så då kan vi mötas, i bracket kan vem som vinna, gäller bara att köra jämna tider och reagera som en kobra på granen.
Jag lyckades klämma till med en 60 fotare på 1,934s med min Duke.GSXR1100R skrev:Jag testade i somras med min GSX1100R -90, orginaldrevad och moderat trimmad, 1.9 fick jag som bäst, det är svårare att komma iväg bra än man tror.
Låg 7:a på 201 meter är inget att skryta med, hjälper det att dreva?
Jugge_c skrev:Det är ju också skilnad mot vanlig väg och en klistrad dragstrip.![]()
Då kan jag meddela att som dragbikeåkare är man inte välkommen till Avesta.Jänkearrangören har meddelat att några motorcyklar är man inte ett dugg intresserad av.Har frågat flera gånger men fått nobben.andersbrink skrev:Kom upp till Avesta eller Borlänge i sommar! Där körs det på oklistrat flygfält. Alla möjliga hojar körde där sist, gatlagliga. Kapade mitten 1.50's med Banditen där i somras. Helt olika startstilar på icke och klistrat. Det är sen på höga ettan och början på tvåan som det är som mest jobbigt. Gå-fortare-knappen gick inte att använda förrän på trean. 9.10's på 402.
Hayabusatombo skrev:Då kan jag meddela att som dragbikeåkare är man inte välkommen till Avesta.
Hayabusatombo skrev:Då kan jag meddela att som dragbikeåkare är man inte välkommen till Avesta.Jänkearrangören har meddelat att några motorcyklar är man inte ett dugg intresserad av.Har frågat flera gånger men fått nobben.
..
Jo,man körde två gånger i somras.Tror det var Bjurström som åkte final mot den 60+ åriga stålfarfar på lustgasbusan.SAMURAJEN skrev:Åfan, körde man alltså även ett Vår-Race i Borlänge? Bjurström (silvriga ZX12'an) kanske blandade ihop ställena.
--------------------------------------------------------------------------
Klubbarna i Borlänge och Avesta samarbetade vid rejset på DalaAirport,
det var nog det som "virre-Bjurström" fick det ifrån !
Hayatombo och Brinken, om ni kommer ihåg så skulle jag få köra om tredjepriset men tror det var tävlingsledaren som är från Avesta som sa "att köra om tredjepris behövs inte".
Han verkar hata hojar för hojar får inte ens köra som "paus-underhållning" i Avesta. (201 industri-strip)
Borlänge klubben vill ha hojar med men inte i Avesta.
Ett tips för dom som är åksugna:
Tror det är på gång nått liknande i Ludvika där hojar får vara med och testköra lite, dom körde en "tävling" där 2004.
Tror adressen är "la-streetcar.se"
Hayabusatombo skrev:Jo,man körde två gånger i somras.Tror det var Bjurström som åkte final mot den 60+ åriga stålfarfar på lustgasbusan.
Man annonserade väl lite halvtaskigt första gången men andra vändan var det bättre och man fick till en kanontävling,trots att tävlingsledaren är mc-hatare och tilldelas årets snigel på ögat![]()
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |