60 el 70 profil, big deal??

UltraMarine skrev:
Om nu 70-profil är bättre än 60 VARFÖR väljer tillverkaren 60-profil då???

Det är inte alltid så att tillverkaren väljer det bästa däcket. Utan man gör en deal på ett visst gäng däck som hojen levereras med. Det är ju också lite efter tycke och smak av kunderna, alla kunder är inte lika..

Exemplet är ju r1, där det på bana funkar bättre med 180-däck än med 190-däck, men för rakt fram racing och posing vid mcdonalds funkar ett 190-däck bättre...
 
UltraMarine skrev:
Om nu 70-profil är bättre än 60 VARFÖR väljer tillverkaren 60-profil då???


Jaa du varför finns de en massa nya sprotbilar med 35-40-profil när de går mycket mjukare å skönare med 60 profil

Klart som faan de är råare med lägre profil men det säljer väl kanske inte lika bra med ballongdäck på originalhojen så de går ner i profil.

Detta är nog bara delvis sanningen tror jag. resten kan ha å göra med att alla upplever saker å ting olika

/oXydex
 
Läste inledningen på Tony Foales bok om chassiparametrar och hur de "stör" varandra.
Om du försöker ställa en parameter rätt så påverkas alla andra
och i värsta fall blir det helt fel.

Däckprofil är en parameter,
tyvärr är det lite dyrt att köpa en stor hög olika däck
och prova sig fram. :rolleyes:
 
Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

Back
Top