6 V laddningsrelä, vettiga priser?

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Farsan har en BSA från '54, som numer laddar ca 11 V... Han har kollat med sin vanliga leverantör, och de vill ha 1200:- för en ladd-regulator. Måste gå att få tag på till bättre pengar, eller? Minusjord, ca 70 W.
 
Kanhända passar det med ett elektroniskt (lättgömt) från:
http://www.henriksson.ee/

b1dd29421c2e1786d7b86d693748a001.jpg

690 spänn.

Annars har han även mekaniska för 55o spänn.

Snabba leveranser.
 
Vänta här nu.Är jag dum eller?:va...

Skall du ha en voltregulator eller ett laddningsrelä? Var har du mätt upp 11V?
 
Vänta här nu.Är jag dum eller?:va...

Skall du ha en voltregulator eller ett laddningsrelä? Var har du mätt upp 11V?

Kan nog aldrig tro att du är dum! Det var farsgubben per telefon som sade att han mätt upp 11 volt, vet inte var han mätte dock, men antar att han menar ut från nuvarande relä. Fast när man tänker på det, hur 17 funkar det, likströmsgenerator som ger mer och mer när det snurrar fortare, borde det inte finnas en regulator också, eller? Är sånt integrerat i dagens maskiner? (El, finns ingen sämre uppfinning...)
 
Kan nog aldrig tro att du är dum! Det var farsgubben per telefon som sade att han mätt upp 11 volt, vet inte var han mätte dock, men antar att han menar ut från nuvarande relä. Fast när man tänker på det, hur 17 funkar det, likströmsgenerator som ger mer och mer när det snurrar fortare, borde det inte finnas en regulator också, eller? Är sånt integrerat i dagens maskiner? (El, finns ingen sämre uppfinning...)

Ström ut från statorn måste:

Voltbegränsas för att inte skjuta glödlampor

Likriktas/laddningsbegränsas för att ladda batteriet lagom och med likriktad ström.

Om detta sköts i en burk eller flera beror på modell och så gamla moppar har jag dålig koll på....
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top