6 september gälleråsen!!!

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Ett till gäng blandade foton

Sista skvätten kort
 

Bifogat

  • Depå.jpg
    Depå.jpg
    234.1 KB · Visningar: 41
  • Bmw.jpg
    Bmw.jpg
    200.5 KB · Visningar: 38
  • Depåkurvan.jpg
    Depåkurvan.jpg
    200.6 KB · Visningar: 44
  • Gsxr ktm.jpg
    Gsxr ktm.jpg
    197.5 KB · Visningar: 39
  • kawwa trajja.jpg
    kawwa trajja.jpg
    193.7 KB · Visningar: 40

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
När man tittar på fotona som sportarn tog så förstår jag knappt att jag ens beträdde banan !!!!:confused:
 

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Ort
Surahammar
Hoj
CBR600RRA
När man tittar på fotona som sportarn tog så förstår jag knappt att jag ens beträdde banan !!!!:confused:

Tyckte det var underhållande med regn när jag körde tidigare på gelleråsen helt plötsligt var alla lika långsamma som mig eller långsammare :D
 

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Här kan man beskåda rookie-Rotor göra några varv från kursdagen (nummer 5). Första storbanedagen någonsin, så inga Rossi-tider, men hade s*tans kul! :D

[YOUTUBE-ID]gN0Jld49OB4[/YOUTUBE-ID]
 

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
Här kan man beskåda rookie-Rotor göra några varv från kursdagen (nummer 5). Första storbanedagen någonsin, så inga Rossi-tider, men hade s*tans kul! :D
Fan, har du skaffat hjälmkamera? Kanonkul film som inte alls väcker abstinens inför nästa säsong! :drool

Dock vore det nog bra att skydda micken bättre... :)
 

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Fan, har du skaffat hjälmkamera? Kanonkul film som inte alls väcker abstinens inför nästa säsong! :drool

Dock vore det nog bra att skydda micken bättre... :)

Nä, kameran är en arbetskollegas som också var på G-åsen. Han passade på att filma sista körpasset då jag körde framför honom, mest för skoj skull. Kul att ha sig själv på film. Micken skulle behövs sig en lite tejpbit tror jag.
 

PerD

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2008
Ort
Västerås
Hoj
2003, Yamaha R6
Det är jag som är skyldig till att ha filmat :)

Hade precis som Rotor grymt kul. Speciellt snabbt gick det inte för mig heller men på första bankörningen var inte det prio 1.

Angående micken så är den helt värdelös på ContourHD om ni funderar på att köpa en sån. Finns dom som har klätt in den helt i tejp men det har inte hjälpt så dom har minst sagt misslyckats hårt med micken.
Funderar dock på att köpa en bättre mic och löda dit själv så kanske det blir bättre.. ska försöka lösa det under vintern. Ger dock helt ok bild för de 2000 kronor man betalar för den på dustin med studentrabatt.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Det är jag som är skyldig till att ha filmat :)

Hade precis som Rotor grymt kul. Speciellt snabbt gick det inte för mig heller men på första bankörningen var inte det prio 1.

Angående micken så är den helt värdelös på ContourHD om ni funderar på att köpa en sån. Finns dom som har klätt in den helt i tejp men det har inte hjälpt så dom har minst sagt misslyckats hårt med micken.
Funderar dock på att köpa en bättre mic och löda dit själv så kanske det blir bättre.. ska försöka lösa det under vintern. Ger dock helt ok bild för de 2000 kronor man betalar för den på dustin med studentrabatt.

Hur fungerar det med hjälmkameran? Är den kopplad till vanlig videokamera/digitalkamera, eller till ett separat minne i någon form som man släpar med sig..ser intressent ut att filma med helmutkamera..själv la jag ner tankkamerafilma, men skulle kunna tänka mig ta upp det igen, och kör jag i "lugna" gruppen hinner jag jaga ifatt o filma, om det är lätt att lösa det praktiska med hjälmkamera.
 
Last edited:

PerD

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2008
Ort
Västerås
Hoj
2003, Yamaha R6
Hur fungerar det med hjälmkameran? Är den kopplad till vanlig videokamera/digitalkamera, eller till ett separat minne i någon form som man släpar med sig..ser intressent ut att filma med helmutkamera..själv la jag ner tankkamerafilma, men skulle kunna tänka mig ta upp det igen, och kör jag i "lugna" gruppen hinner jag jaga ifatt o filma, om det är lätt att lösa det praktiska med hjälmkamera.

Det är en egen enhet med ett microSD kort som den spelar in på. Kolla här På sportkamera.se för mer info.. Hållaren för hjälm känns väl sådär.. litar inte riktigt på att klistret kommer hålla men har satt säkerhetslinor kring hakbandet på hjälmen så jag inte tappar den helt.

Väldigt smidig att sköta är den iaf och för dom pengarna så kan jag rekommendera den. Sugen på en till så man kan få en annan vinkel också. :) Köpte sugploppsfästet också men har inte hunnit prova den än.. men borde kunna gå och sätta på lite häftiga ställen.
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top