6 Månader gammal KTM 640 PAJADE!!!

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Imorse skulle jag ta hojen till jobbet.Kallt som satan var det men tänkte att det blir ju en fin eftermiddags tur hem från jobbet så det e bara å härda ut morgon trippen.Kör ca 1 mil på motorvägen i typ 100-120km/h.Tar av för att få köra en lite mindre å roligare väg.Vid första korsningen dör hojen bara å går ryckigt.Efter att tagit mig till närmaste mack å fått låna start batteri eftersom batteriet dött av alla startförsök Ringer jag till Ragnar på Lelles där hojen e köpt i början av sommaren.Ragnar ger en massa tips om vad jag ska kolla å göra så börjar med att kolla så att inte ett munstycke (högfartsmustycket) lossnat i botten av förgasaren eller om tändstiftet har gått sönder men inget av det har hänt.Efter typ 3 timmars meckande i -2C brevid vägen.Får jag igång hojen å tar mig med ryckig gång å tjuvstopp då jag måste köra med choke för att den inte skall dö vid gaspådrag.Tar jag mig till MÖR i Södertälje där den står nu å väntar på att nån ska få tid att kolla på den.Då detta måste vara ett garanti jobb mot KTM då garantin måste gälla när hojen inte ens är 1 år å gått 400mil.F*n vad mysigt det e å stå å mecka å kicka i minusgrader klockan 6 på morgonen :tummenupp

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!