MindLess
UndraVadSkaMan
Imorse skulle jag ta hojen till jobbet.Kallt som satan var det men tänkte att det blir ju en fin eftermiddags tur hem från jobbet så det e bara å härda ut morgon trippen.Kör ca 1 mil på motorvägen i typ 100-120km/h.Tar av för att få köra en lite mindre å roligare väg.Vid första korsningen dör hojen bara å går ryckigt.Efter att tagit mig till närmaste mack å fått låna start batteri eftersom batteriet dött av alla startförsök Ringer jag till Ragnar på Lelles där hojen e köpt i början av sommaren.Ragnar ger en massa tips om vad jag ska kolla å göra så börjar med att kolla så att inte ett munstycke (högfartsmustycket) lossnat i botten av förgasaren eller om tändstiftet har gått sönder men inget av det har hänt.Efter typ 3 timmars meckande i -2C brevid vägen.Får jag igång hojen å tar mig med ryckig gång å tjuvstopp då jag måste köra med choke för att den inte skall dö vid gaspådrag.Tar jag mig till MÖR i Södertälje där den står nu å väntar på att nån ska få tid att kolla på den.Då detta måste vara ett garanti jobb mot KTM då garantin måste gälla när hojen inte ens är 1 år å gått 400mil.F*n vad mysigt det e å stå å mecka å kicka i minusgrader klockan 6 på morgonen