Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Nice!!Ozzian skrev:

Det kan den nästan - av med dämparen och på med en riktig megafon (mappning eller bestyckning krävs förstås)Ozzian skrev:2305508Tänk om R1an kunde låta såhär![]()

Ja, men bara "lite" nästan, hehe.TomK skrev:2305898Det kan den nästan - av med dämparen och på med en riktig megafon (mappning eller bestyckning krävs förstås)![]()
![]()
Jo, man kan ju undra om de killarna alltid hör högvarviga hondor nu för tiden (tinitus)Jörgen Karlsson skrev:2305575Nice!!
Skön mek i andra rullen! Inga hörselkåpor och varva inomhus med sex megafoner!!
/J
Det var inte Vostok du menade? Men det var en radfyra. Har inte hört talas om någon six-in-line från RysslandGuW skrev:2306359Det fanns en ryskbyggd sexcylindrig racingmotorcykel också, någon som vet vad den heter så man kan googla lite?
Den ska enligt uppgift ha låtit otrooooooligt vackert på fullvarv...
Jäkligt intresant, kolla ändan av "megafonerna" på Vostoken, de ser nästan på pricken ut som de de kör med i dag, bara att rören var lite längre förrJörgen Karlsson skrev:2306455Det var inte Vostok du menade? Men det var en radfyra. Har inte hört talas om någon six-in-line från Ryssland![]()
http://www.autosoviet.altervista.org/ENGLISH-automotorusse-vostok.htm
Mvh
Jörgen
Ozzian skrev:2306502Jäkligt intresant, kolla ändan av "megafonerna" på Vostoken, de ser nästan på pricken ut som de de kör med i dag, bara att rören var lite längre förr![]()
Hörde en CBX med nån form för ickedämpande ljuddämpare på Anderstorp för ett par år sedan................GRYMT ljudOzzian skrev:2306265Ja, men bara "lite" nästan, hehe.
Spelar nog ingen roll om jag så hänger på 4st megafoner, det kommer ändå inte att låta som en sexcylindrig 250cc RC166 (eller kanske det är en RC174?)
Får lura i "ojje" att hinka på 6st megafoner på CBXen så kanske...![]()
Jo, man kan ju undra om de killarna alltid hör högvarviga hondor nu för tiden (tinitus)![]()

De kunde även förr, RC166an hade max effekt mellan 16000 - 18000r/min.Jörgen Karlsson skrev:2306539Högre varvtal idag = kortare rör. Jag tror de hade kunnat konstruera motorer för högre varvtal/kolvhastighet förr, men problemet som gjorde att de fick nöja sig med lägre varvtal än materialet faktiskt klarade var de enkla smörjoljorna som stod tillbuds förr. Iaf enligt en gammal TT-gubbe jag fick förmånen att kontemplera med. På Husqvarnas gamla V-twin TT-räcer var varvtalet så lågt att avgasröret från bakre cylinder slutade bakom hojen om jag inte minns fel!
Mvh
Jörgen
Ja! Korrekt! Den var det!Ozzian skrev:2307139
Du tänker nog på Husqvarnas GP V2 500, läste ett reportage när jag var liten, de skrev att: -"När den startade föll fåglar döda ner från träden"![]()
Ozzian skrev:2305508Tänk om R1an kunde låta såhär![]()
Nää inte min, den låter mer som Crazy Frog:Medin skrev:2309931Asså gör den inte det ?
Där kan man snacka "Built for business", fränt ljudgthyni skrev:
Ozzian skrev:2310768Där kan man snacka "Built for business", fränt ljud![]()
Några upgifter på storlek, varv & effekt?
gthyni :bow :tuttar[/QUOTE skrev:Gosh! Det lät nästan lite Nascar över det där! V8![]()
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |