6.601 utan stödhjul på 402.

Satan i gatan!
Kan man labba med chassiet så man får en vettig reaktion eller är det "rätt" effekt hela vägen som gäller?

Kan man labba med chassiet så man får en vettig reaktion eller är det "rätt" effekt hela vägen som gäller?

Lyssnar man på eftersnacket hör man att de diskuterar en ny inställning på bakdämparen. Allt går ju ut på att minimera framlyft så koppling och bakdämpare är bland de två viktigaste komponenterna, förutom det mest uppenbara - laddtryckstyrningen.

Fränt! i min ungdom krävdes det nästan en top fuel bike för sådana tider...:tummenupp

De kör med Pro-Squat, vilket indikerar att de har mer problem med framhjulslyft än med fäste.

Det känns ganska naturligt när man kör utan stödhjul. Under mina år som starter var det inte många hojar som spann bort sig, men desto fler som siktade högt i skyn.
På en bil kan man labba ganska mycket med vinklar på fyrlänken och få kraften i den riktning man själv önskar. Det är ganska få gånger jag sett bakre stötfångaren slå i marken på bilar.

Har sett bilder på dig Anders, när du rejsar med en Bandit. Vilka tider kan man komma ner till med en Bandit?

Har sett bilder på dig Anders, när du rejsar med en Bandit. Vilka tider kan man komma ner till med en Bandit?

Brock Davidson's Bandit var ju först av alla hojar i Pro Street att komma under 8 sekunder utan stödhjul och 1730 hjulbas.Jag (då 100kg) har bara kört 8.60-någonting på Lunda. En original bandit kan göra det på ca 10.7 med en bra förare.

snabbt och men absolut ingen gathoj. Titta bakåt i tiden så då körde man låga 7 med sukka 750 turbo med hälften så lång sving.
Så inte jätte imponerade.

6.49 med avslag är iaf hyffsat imponerande - med mönstrat gatdäck och utan stödhjul. I USA gäller dock andra regler för gatbruk än EU's helfordonsgodkännande. Min hoj besiktades där årligen (för att vara gatlaglig) ståendes på MC-kärran. Här i sverige lär jag RULLA AV hojen från kärran inför besiktningen! :D

Varför kan jag bara se vissa bilder och YouTube-klipp på iPhone?

Samma på iPad.....:huvet

Likadant i alla trådar på det här forumet. Har aldrig fått någon bra förklaring på varför.
Och när iPhone/iPad är det enda jag använder, så blir det rätt frustrerande att bli utesluten från många filmer.

Varför kan jag bara se vissa bilder och YouTube-klipp på iPhone?

Samma på iPad.....:huvet

Likadant i alla trådar på det här forumet. Har aldrig fått någon bra förklaring på varför.
Och när iPhone/iPad är det enda jag använder, så blir det rätt frustrerande att bli utesluten från många filmer.

...och jag tycker det blir värre och värre!
Det är som om Steve Jobs inte hinner titta igenom alla videosnuttar innan han godkänner dem för visning genom en Appleenhet.
Han borde lära sig att delegera, annars kan det gå illa...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti