6 ägare och 250 mil?

jahsoldier

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2010
Hoj
Ute efter nytt.
Min hoj som jag nyligen köpt har gått 1900 mil och den förra ägaren har haft hojjen sedan 2003 då hon köpte den hos beviks i linköping. När hon köpte den så hade den gått 250 mil(den hade även helt nytt bakdäck då).
Jag kollade häromdagen upp tidigare ägare och fick då fram 8 ägare mig inräknat, det betyder alltså att de 6 ägarna mellan 98-2003 endast körde 250 mil? Verkar inte detta misstänksamt?

Till att börja med måste du kolla vilka ägarna är.

Det kan mkt väl vara så att 1a, 3e och 5e ägaren var Beviks alla gånger. Då är det inte lika extremt.

En hojs mätare går till 10000km innan den nollställer sig. Så precis som i mitt fall, är det ett enkelt knep för säljaren att säga att den inte gått mer än "..."

Ja, eller så ställer de över hojen på varandra för att slippa betala full årspremie för försäkringen :D Näe men det är ju klart att det är väldig få mil för fem år..

Nytt däck på 250 mil kan ju ge en hint om minst sagt inspirerad körning... 6 ägare kan det ju iofs ha blivit med några handlare osv. Men visst, även om det bara va 3 riktiga ägare så låter 80mil/ägare lite klent. Antingen är ni blåsta eller så har du hittat en riktig lågmilare :)

Kan ju vara så att den stått osåld länge och hoppat runt lite bland butiker innan den kom ut.

Tycker det verkar normalt med sporthojar att ha många ägare och få mil. Folk köper, ringer försäkringbolaget, inser att de inte har råd, säljer och så samma snurra en 5-6 gånger innan nån vettig ägare tar hand om dyrgripen.

jag själv lägger ca 1100 mil / säsong.

Jag har en 13 år gammal bil som haft 15 ägare före mig, inget jag hänger upp mig på. Kollade skicket innan jag köpte, prutade lite lämpligt. Objektet kan vara risigt med två ägare likväl som det kan vara fint med 15 ägare, viktigast är att det servats och skötts om ordentligt.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park