jag antar du kör 2-takt?, eftersom du skrev yz och inte yzf och eftersom du letar bland växellådsoljor?, bara dubbelkollar för atf i en 4-takt = haveri
ATF används i automatväxellådor, automatväxellådor sitter i många amerikanska bilar med sketastora V8or under huven, och automatlådorna arbetar med lameller, är så de växlar, ventiler i lådan ändrar oljeflödet så andra lameller med annan utväxling slår in och på så sätt får du en till växel.
ATF är altså till för automatlådor, som arbetar med lameller i oljebad, precis som kopplingen på en hoj, dessutom smörjer det lager och annat medans den stora V8an försöker slita lådan i stycken
svamlar iväg lite nu, men ATF är för automatlådor, men fungerar sketabra som växellådsolja i 2-taktare då det ger bra grepp åt kopplinglamellerna och även ger tillräckligt med smörjning åt lagrerna.
Dessutom är det mycket billigare än oljan i crossbutiken, och JAG tror inte lådan funkar ett skit bättre med den 3ggr så dyra fina växellådsoljan från crossbutiken, har iaf inte märkt nån skillnad när jag testat, om det är nån skillnad alls så är det att lådan känns något smidigare med atf i än med dyr "finolja"
därför kör jag atf i min hoj, ni andra får betala dyrt för finoljan om ni vill