59-tid på Knutstorp med 600cc - Phuuuh!!

Stefan Folkesson var snabbast på Knutstorp i Synsam Thropy 600 2004 med 1.00,111 på ett kval med vanligt däck. Med kvaldäcket var det för mycket trafik eller något. Så dom var aldrig under minuten då. Så på tiden nu efter 8 år med nyare grejjer. Kommer inte ihåg om utgången på rakan hade gjorts rakare redan då.

Inte för att förta Alex prestation det minsta men heter det inte varvrekord när det gäller en enskild klass?
Banrekord är väl den som är snabbat av alla klasser?

Efter att ha tänkt till så gjorde man breddningen på insidan av sista svängen ut på rakan redan på Synsam-tiden så det blev rakare ut där. Första versionen av den asfalten hade en liten svacka i sig och när det regnade så blev det en vattenpöl i den som låg mitt i spåret. Med resultat att 4st hojar fick vattenplaning och åkte ner i ån. Avåkningszonen var gjord efter gamla knixigare versionen och när dom rätade ut kurvan så kom grusfållan för tidigt för dennna versionen. Så det var bara en mur och det studsade hojarna över. Marcus Erickson och Daniel Kubberöd var 2 av dom som hamnade i ån som jag kommer ihåg. Vet inte om avåkningszonen förlängts där men man har iaf asfalterat om där så den svackan som gjorde vattenpöl finns inte kvar.

P€RRA;5868276 skrev:
Inte för att förta Alex prestation det minsta men heter det inte varvrekord när det gäller en enskild klass?
Banrekord är väl den som är snabbat av alla klasser?

Man kan nog säga både och. Bara det inte kan misstolkas. Vilket han såg till med att skriva att det gällde för 600-klassen. :)

Banrekordet på Ring Knutstorp är på 55.501 satt av Patric Sundel 2009. ;)

Obs: Banrekord av patrik på 4-hjul...han kör nu Camaro V8 cup och fick 2012 pris för bästa progress i klassen. Killen kan med tanke på hans material.

På 2 hjul 1000cc tror jag det ska vara 2009 Pappunen 58,5 eller Motrensson 2012 med samma tid

Man kan nog säga både och. Bara det inte kan misstolkas. Vilket han såg till med att skriva att det gällde för 600-klassen. :)

Banrekordet på Ring Knutstorp är på 55.501 satt av Patric Sundel 2009. ;)

Stefan Folkesson var snabbast på Knutstorp i Synsam Thropy 600 2004 med 1.00,111 på ett kval med vanligt däck. Med kvaldäcket var det för mycket trafik eller något. Så dom var aldrig under minuten då. Så på tiden nu efter 8 år med nyare grejjer. Kommer inte ihåg om utgången på rakan hade gjorts rakare redan då.

Nä han åkte det på racet, andra varvet har jag för mig!

Kanske nämnvärt att Stefans hoj var en astrimmad supersporthoj och Alex kör väl en VM-hoj ?

Kanske nämnvärt att Stefans hoj var en astrimmad supersporthoj och Alex kör väl en VM-hoj ?

Får backa det var kvalet Folke åkte 1.00.1.
Racet var 1.00.6

Fast Folkes var en "VM-hoj" Byggd av Ten Kate i Holland och hans motorer var precis som VM-hojarna.
Sen hade Jansbergh hittat några hästar till i den motorn.

Sen skiljer det en hel del på dagens hojar mot de från 2004, elektronik och annat skit plus däcken.

Idag slog Bäckström tiden!;) 59,8 lyder nya banrekordet.

Sverige - Danmark, 1-0
Yamaha - Honda, 1-0
Bridgestone - Pirelli, 1-0

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!