55 minuter gav 9 mil och en nygammal vänn

MickeXJR1300

Stilig
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
XJR 1300SP och Honda SCV100 LEAD
Startar hemma i Alingsås, kör mot Borås svänger av mot Töllsjö, kör genom Töllsjö vidare till Bollebyggd svänget höger i rondellen i Bollebyggd mot Hindås. Strax innan Hindås svänger jag in höger mot Ödenäs där möter jag min gammla vänn och vännen är helt nyasfalterad ända fram till Ödenäs. Fortsätter genom Ödenäs till Edsås, tar vänster till Hemsjö och sen E20 hem till Alingsås.

Överlägset bästa hojsvängen i år.

Ni måste bara testa sträckan Ödenäs-Hindås. Den har ju varit okörbar i några år pga jävligt stora och läskiga hål.
Men nu är den slät å fin som en ny rakad fi... :censored

MickeXJR1300 skrev:
2436184 Startar hemma i Alingsås, kör mot Borås svänger av mot Töllsjö, kör genom Töllsjö vidare till Bollebyggd svänget höger i rondellen i Bollebyggd mot Hindås. Strax innan Hindås svänger jag in höger mot Ödenäs där möter jag min gammla vänn och vännen är helt nyasfalterad ända fram till Ödenäs. Fortsätter genom Ödenäs till Edsås, tar vänster till Hemsjö och sen E20 hem till Alingsås.

Ni måste bara testa sträckan Ödenäs-Hindås. Den har ju varit okörbar i några år pga jävligt stora och läskiga hål.

såg dig allt när du Brännde förbi mina pärons hus stod och monterade på slicksen efter helgens Regn tävling :mad:

Nu vet jag ju va jag ska köra för go väg imorgon möter du den här så håll din sida :D :D

falkenberg%202006-07-05.jpg

Det var fanimej på tiden att de gjorde nåt åt den vägen, den får prövas i veckan. Alla nadra vägar har man ju tjört femtielva miljoner ggr nu.

MickeXJR1300 skrev:
2436184 Startar hemma i Alingsås, kör mot Borås svänger av mot Töllsjö, kör genom Töllsjö vidare till Bollebyggd svänget höger i rondellen i Bollebyggd mot Hindås. Strax innan Hindås svänger jag in höger mot Ödenäs där möter jag min gammla vänn och vännen är helt nyasfalterad ända fram till Ödenäs. Fortsätter genom Ödenäs till Edsås, tar vänster till Hemsjö och sen E20 hem till Alingsås.

Vägen mellan Borås och Alingsås körde jag med bil i fredags. Riktigt rolig väg:tummenupp Tog drygt 20min att köra 33km om jag minns rätt. Fan va fina hojvägar det var..
Någon som vill dit på lördag?

Det var som fan.

Sist jag körde Ödenäs flög jag nästan av hojen p.g.a all gupp. Måste testas!

Gottis skrev:
2436391 såg dig allt när du Brännde förbi mina pärons hus stod och monterade på slicksen efter helgens Regn tävling :mad:

Nu vet jag ju va jag ska köra för go väg imorgon möter du den här så håll din sida :D :D

falkenberg%202006-07-05.jpg

Å fan, vart va det?

MickeXJR1300 skrev:
2436699 Å fan, vart va det?

Mitt imot Bollebygs hus ca 1km innan Hestrafotbollsklubb där dom har satt upp 50 skyltarna allså töllsjö vägen

Rash skrev:
2436636 Vägen mellan Borås och Alingsås körde jag med bil i fredags. Riktigt rolig väg:tummenupp Tog drygt 20min att köra 33km om jag minns rätt. Fan va fina hojvägar det var..

180:an är ju bara en jävla högastighets väg..ska man köra kurvigtså ska det max gå att köra 120 så mycket ska det svänga och skrapa

Last edited:
Gottis skrev:
2436788 Mitt imot Bollebygs hus ca 1km innan Hestrafotbollsklubb där dom har satt upp 50 skyltarna allså töllsjö vägen

180:an är ju bara en jävla högastighets väg..ska man köra kurvigtså ska det max gå att köra 120 så mycket ska det svänga och skrapa

Ok, där mitt i skogen.

Håller med dig om 180an, den är ok mellan Lygnared skola och Storskogen samt mellan Alingsås och Brobacka.
Resten är bara spåriga rakor.

MickeXJR1300 skrev:
2436858 Ok, där mitt i skogen.

Håller med dig om 180an, den är ok mellan Lygnared skola och Storskogen samt mellan Alingsås och Brobacka.
Resten är bara spåriga rakor.

Krönet vid den röda lilla stugan vid väg kanten är undervart att lyfta framhjulet över sen fullt nerlägg :yoparty

samma min favorit sträcka är nog ännu mellan 180:an och töllsjö Gothiaracings officella test sträcka

Rash skrev:
2436636 Vägen mellan Borås och Alingsås körde jag med bil i fredags. Riktigt rolig väg:tummenupp Tog drygt 20min att köra 33km om jag minns rätt. Fan va fina hojvägar det var..

lämna stora vägen och istället ge dig ut i området mellan väg 180 borås- alingsås och väg182 vårgårda -ulricehamn i det området kan du leta kurvor hela dagen utan att bli utråkad och ett rejält plus det är nästan ingen trafik

http://kartor.eniro.se/query?&what=...0;0.0000;maps_place.117761.21&stq=0&imgmode=0

Gottis skrev:
2437210 Krönet vid den röda lilla stugan vid väg kanten är undervart att lyfta framhjulet över sen fullt nerlägg :yoparty

samma min favorit sträcka är nog ännu mellan 180:an och töllsjö Gothiaracings officella test sträcka

Det kittlar gött i magen på det krönet.

Töllsjövägen är absolut en av de bästa vägar som finns :tummenupp

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien