55-åriga gubbar där tanten sa NEJ!

Riktigt skygglappetänkande att komma med nåt i sitt eget huvud påhittat skäl till nån annans beteende.
Som om det skulle 'förklara' hans reaktion och därmed göra att man inte behöver bry sig om den.

Sånt resonemang hör möjligen tidiga tonåren till.

Väx upp ! Ju förr desto bättre, framförallt för din egen skull.

Men min reaktion beror förmodligen på att min farfar var plattfot, så den behöver du inte heller bry dig om. :D
/u

Jag brukar stanna o fråga vafan dom vill. o då säger dom oftast inte så mkt! ser mest skitnödiga ut.

Jävla HD

Kimmse skrev:
2144138 har inte fattat det riktigt. kommer en sporthoj i 55 på 50 väg och låter lite så blir det värsta rabbaldert på gamlingarna men kommer en jävla HD eller liknande och dundrar så trummhinnerna spräcks inte fan har jag sett någon gubbe eller kärring rusa ut då... :va

Det är inget fel på HD, jag har själv haft en, den va ganska go att puttra omkring på :banana

Dalafalo skrev:
2144177 Det är inget fel på HD, jag har själv haft en, den va ganska go att puttra omkring på :banana

hehe syfta inte på att det var fel med det, utan menade att de äldre känner mer igen sig på en glidare än på en sporthoj därför hyser de sådant agg mot i princip alla sporthojar.

andersbrink skrev:
2143962 Att bullra på 50-väg är töntigare än att ställa sig mitt i gatan med gå-käppen i högsta hugg. Att träna knäskrap i rondellen är töntigare än att installera ett Dynojet-kit. Att gnälla på spåniga medtrafikanter är lika meningsfullt som att försöka stoppa en spya efter 20 elefantöl på 1 timme. Typ...

Du har helt fel! Det är coooolt! Sen var det iofs inget avsiktigt buller utan jag drog på lite, du om någon vet hur det är gissar jag på... :rofl

Dessutom med orginalpipan på så staten har sagt att jag är en okej moppemänniska!

Last edited:
Dom som gnäller mest har tråkigast liv. Om jag skulle vinna en djävla massa pengar eller nåt så inte hade jag idas bry mig i vad andra gör... Sett nån som är nykär och samtidigt sur å gnäller om allt???

K.L skrev:
2144553 Dom som gnäller mest har tråkigast liv. Om jag skulle vinna en djävla massa pengar eller nåt så inte hade jag idas bry mig i vad andra gör... Sett nån som är nykär och samtidigt sur å gnäller om allt???

:tummenupp

Akn78 skrev:
Enda skillnaden mellan denna tråd och moppe(fucko)forum på bike.se är att här är stavningen markant mycket bättre..
Vill man göra mc-åkandet grymt impopulärt hos allmänheten kan man ju dra på som f-n i villaområdena (särskilt tack till de 5 motarder som gjorde det här igår..2 ggr tom... :mad: )
Det är sådana som får "vän av ordning" att gå i taket och snacka med sin lokale politiker och plötsligt blir det nästan omöjligt att få till stånd en ny crossbana t ex.. "Alla" vet ju hur det låter.
Är det för jobbigt för en sporthojåkare att tänka MER än ett steg framåt och se konsekvenserna av ett visst handlande?
(btw är jag visst den ende som inte ansluter mig till att 55+ ska till ättestupan.)

Tycker nog att tråden spårat ut lite, min kopp av te med det hela var att farbrorn inte borde parkerat på vägen för något han TRODDE hände utan att ta reda på fakta. Jag brukar inte dömma min son om jag tror att han inte borstat tänderna, då får man backa undan tills man VET om han inte borstat dom eller ej.

Akn78 skrev:
2144866 Tycker nog att tråden spårat ut lite, min kopp av te med det hela var att farbrorn inte borde parkerat på vägen för något han TRODDE hände utan att ta reda på fakta. Jag brukar inte dömma min son om jag tror att han inte borstat tänderna, då får man backa undan tills man VET om han inte borstat dom eller ej.

helt klart!!! så det är lika bra o lägga ner detta nu och fortsätta o vara glada och ut o köra och hoppas vi ses på vägarna!!!! :tummenupp

måste bara flika in ett par ord i denna tråd eftersom jag känner mig minst sagt delad i åsikten.

I början av tråden får en mckille en liten kort uppmuntran av en farbror i bil.
Min första spontana reaktion är, Ok Han såg dig! Va glad för det! Hade han inte sett dig så kanske du inte hade varit här och skrivigt denna tråd just nu (påstående, vet inte hur trafiksituationen såg ut)

Att köra fort där det är 30-50-70 är något jag inte kan förstå, Dessa fartbegränsiningar är satta för att det faktiskt finns faror eller kan uppstå. Det är inte för att du/ni/vi/dom ska åka å brumma. Det finns många banor där du/ni/vi/dom kan köra så jäkla mycke du/ni/vi/dom orkar.

Skulle min dotter bli påkörd av en mc cyklist som brummar för att det är "häftigt", skulle jag förmodligen döda föraren på plats utan någon som helst tvekan och med mina bara händer.

Att kasta ut cyklar å diverse andra tillhugg är inte så kul, men det kanske finns en anledning?

Detta inlägg är mina tankar, och innehåller inga personangrepp. Vill bara förtydliga det så ingen tar illa upp.

Kör lugnt, Kör länge.
Eller som det stog på Gälleråsen för några år sedan, Bromsa innan du ser gud! :tummenupp

AdamGS500 skrev:
2145348I början av tråden får en mckille en liten kort uppmuntran av en farbror i bil.
Min första spontana reaktion är, Ok Han såg dig! Va glad för det! Hade han inte sett dig så kanske du inte hade varit här och skrivigt denna tråd just nu (påstående, vet inte hur trafiksituationen såg ut)

Att köra fort där det är 30-50-70 är något jag inte kan förstå, Dessa fartbegränsiningar är satta för att det faktiskt finns faror eller kan uppstå. Det är inte för att du/ni/vi/dom ska åka å brumma. Det finns många banor där du/ni/vi/dom kan köra så jäkla mycke du/ni/vi/dom orkar.

Skulle min dotter bli påkörd av en mc cyklist som brummar för att det är "häftigt", skulle jag förmodligen döda föraren på plats utan någon som helst tvekan och med mina bara händer.

Att kasta ut cyklar å diverse andra tillhugg är inte så kul, men det kanske finns en anledning?

Detta inlägg är mina tankar, och innehåller inga personangrepp. Vill bara förtydliga det så ingen tar illa upp.

Kör lugnt, Kör länge.
Eller som det stog på Gälleråsen för några år sedan, Bromsa innan du ser gud! :tummenupp

Håller med i precis hela inlägget, skulle förmodligen oxå njutit den korta sekund det hade tagit att avliva den som hade haft åverkan på min son eller dotter. Oxå mycket bra att han såg mig, glad över detta, brukar skratta varje gång i min lilla hjälm när jag möter en bil som kör i sin egna fil och inte i min och tänka "Han såg mig!". Det jag inte förstod igår var att han palla upp hela bilen på tvären rakt över den filen jag körde i (med refuger på båda sidor om filen), tyckte det var ett lurigt sätt att visa att han såg mig på, men det kanske är det senaste i körkortsboken?

Håller även med på att köra fort på 30 och 50 sträckor (kan dock vara lite slarvig på 70-sträckor utan bebyggelse runt omkring ).

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT