540 kit till Ktm 525?

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
Vad kostar ett 540 kitt till Ktm:en??
samt de 2 stista växlrna från EXC hojen...

Finns det någon möjlighet att regga en SX?
eller det är bara exc.
Hojen går bara bana + bus på stan

Fixx skrev:
A) Vad kostar ett 540 kitt till Ktm:en??
B) samt de 2 stista växlrna från EXC hojen...

C) Finns det någon möjlighet att regga en SX?
D) eller det är bara exc.
Hojen går bara bana + bus på stan

Svar:
A) ca 9000:-
B) ca 2500 + packningsats för att dela moton
C) Ja, svensksålda
D) Nej

Har en sx som jag tänkt regga..hört från vissa att det inte går medans andra säger att de går.
Du kan enduro regga en sx vilket e lättast, då får du ioförsig bara köra till o fån träning/tävling men jag tror polisen inte bryr sig direkt om det. Sen e d ju alltid lätt me ursäkter. D går köpa prylar från Superbike i gbg om du vill bygga om den helt me blinkers o kablage,batterihållare. Se till bara att din generator klara av o ladda batteriet(olika på olika års.mod)

Visste inte att d fanns 540 kit faktiskt :tummenupp Måste kolla upp
Angående växlarna så e dreven billiga o köpa in, runt 500 hundringen har jag för mig.
Dyrt o montera. Dyrare på hojar innan 02:orna. Vet inte hur dyrt men skulle tippa på en 3000 för 2 växlar.
Men om du bestämmer dig för o montera en växel till så kostar det knappt ngt extra för andra växeln.

Då ska man alltså bara hitta sig en svensksåld SX och smälla på lampor och köra in och regga....

Någon som har ett reg nr på en 525:a som jag kan låna när jag ska ringa och kolla försäkringar. PM:a mig om det.

Reggning

Tänk bara på att den enbart går att enduroregistrera (är vad KTM sagt hittills då intyg saknas för annat). Dessvärre ärenduroförsäkring är ett minne blott och du kan också glömma offroadförsäkring då cykeln inte finns med på deras "hemliga listor". 55-60 hkr och 100 kg sätter dig i sporthojklass vilket kan vara lite surt för en motard. Dessutom kommer snart dubbelmoralen på sporthoj 8alla de som wheelar men "aldrig kraschat" snart anklaga dig för att urholka möjligheten för enduroregistrering i framtiden.

som jag misstänkte.. men min Xr ligger i Försökringsklass 6 då jag inte är 24. så jag kan inte offroad försäkra den

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back