525plast på 660projekt.

tåberg

A backward poet writes inverse
Gick med
24 Jan 2004
Hoj
ktm 660 kameleont.
hojt, jag går och fundrar lite på om jag ska försöka klämma på sx/exc plast dvs, tank, vingar, sadel och bakskärm på min 660, åtminstone bakskärm...
som jag förstått det är det enda som behöver göras en bakram och ha lite värmepistol och tålamod med tanken.

mitt problem, skulle behöva alla mått till bakramen på sx/exc så jag kan göra en ram där plasten passar till min 660.

nån som sitter inne på dom eller kan få tag i dom lite smidigt? vore gryymt tacksam så jag får nåt att göra i vinter :)
vorlktm01.jpg

och

vorlktm02.jpg

det är ju porr!

ps. hör av er om ni har kåpor till salu till lämpliga priser, även luftbox m.m. ds.

inköpslistan:
tank - hör av dig om det finns till salu.
kylarvingar -hör av dig om det finns till salu.
sadel -hör av dig om det finns till salu.
bakskärm -hör av dig om det finns till salu.
luftbox - ev avklarad.

profiler till bakramen räknar jag att jag kommer över relativt billigt.

Last edited:
konvertering till 525

tåberg skrev:
2649564 hojt, jag går och fundrar lite på om jag ska försöka klämma på sx/exc plast dvs, tank, vingar, sadel och bakskärm på min 660, åtminstone bakskärm...
som jag förstått det är det enda som behöver göras en bakram och ha lite värmepistol och tålamod med tanken.

mitt problem, skulle behöva alla mått till bakramen på sx/exc så jag kan göra en ram där plasten passar till min 660.

nån som sitter inne på dom eller kan få tag i dom lite smidigt? vore gryymt tacksam så jag får nåt att göra i vinter :)
vorlktm01.jpg

och

vorlktm02.jpg

det är ju porr!

ps. hör av er om ni har kåpor till salu till lämpliga priser, även luftbox m.m. ds.

Tja låter coolt. vart har du fått bilderna ifrån för det e väll en 640-660??
så när du fixat din fixar du min då?? Har en 640 och skulle lätt vilja ha 525:ans plast på den

Mr A skrev:
2650195 Varför inte köpa en racemotard?

Lägga 10 000 SEK för att få ett nytt utseende :va

enkelt. jag vill inte ha en racemotard för jag åker 100% gata och nöjd med krutet i 660n.

tåberg skrev:
2649564 hojt, jag går och fundrar lite på om jag ska försöka klämma på sx/exc plast dvs, tank, vingar, sadel och bakskärm på min 660, åtminstone bakskärm...

Det kommer se skumt ut mina 2 cent. Var en kille här på sporthoj som monterade en bakskärm på sin 640, leta fram de bilderna får du se...

4strokeforce skrev:
2650111 är du säker på att du kan använda dig av orginaltank?

nej jag vet inte, det är möjligt att sadeln till 660 inte passar alls på bakskärmen till 525, samt sadel till 525 på tanken på 660.

det visar sig väl längs vägen.

är det samma kylarvingar till 660 och 525?

läste nån annan tråd där nån byggt på 525plasten på en 660 inkl tank,det hade tydligen gått ganska bra med lite värmepistol och tålamod...

Mr A skrev:
2650199 Det kommer se skumt ut mina 2 cent. Var en kille här på sporthoj som monterade en bakskärm på sin 640, leta fram de bilderna får du se...

tycker du bilderna där uppe ser skumma ut? jag förstår inte?

Last edited:
tåberg skrev:
2650201

är det samma kylarvingar till 660 och 525?

tycker du bilderna där uppe ser skumma ut? jag förstår inte?

Inte samma kylarvingar...

Absoult! Men lycka till med projektet...

tåberg skrev:
2650201
läste nån annan tråd där nån byggt på 525plasten på en 660 inkl tank,det hade tydligen gått ganska bra med lite värmepistol och tålamod...
Jag la upp lite bilder på en finsk 660 som fått EXC-plast. Tror det var i en feta 660-tråden. Såg riktigt bra ut :tummenupp

Ska du byta mer än bara bakskärmen (som jag gissar går att massera på plats) så blr det nog allt eller inget, alltså tank, vingar, sadel, bakdel. Heja heja :)

Min 525a e nermonterad o jag ska nog pilla med den i helgen. Fixar måtten åt dig då!
:tummenupp

Edit: Går i funderingar själv på att köpa svart tank till min hoj, e du intresserad av en orange kanske vi skulle kunna lösa det på ngt sätt!

dewil skrev:
2650370 Min 525a e nermonterad o jag ska nog pilla med den i helgen. Fixar måtten åt dig då!
:tummenupp

Edit: Går i funderingar själv på att köpa svart tank till min hoj, e du intresserad av en orange kanske vi skulle kunna lösa det på ngt sätt!

grymt! ang tanken så är det möjligt, ska kika med bakskärmen först! men why not.

Jag hade samma tankar som dig tåberg, men sen satte jag mig på min 525 efter ha åkt 660 hela sommar. Och fiii fan va oskön sadeln är på 525:an, smal och stenhård.

tåberg skrev:

vorlktm01.jpg

och

vorlktm02.jpg

det är ju porr!

Tja!! har en luftburk till en 450-525 04-06 för 200kr om du är intresserad..

Andersj skrev:
2650602 Jag hade samma tankar som dig tåberg, men sen satte jag mig på min 525 efter ha åkt 660 hela sommar. Och fiii fan va oskön sadeln är på 525:an, smal och stenhård.

ja, fast 660 suger också att åka långt på :) 525 är ju sååå smidig!

Morphed skrev:
2650678 Tja!! har en luftburk till en 450-525 04-06 för 200kr om du är intresserad..

säger till så fort jag fått ihop lite fler andra delar, men du kan nog betrakta den som ganska såld... antagligen kommer projektet inte komma igång på riktigt förrens efter jul nångång då jag åker till australien och solar lite snart :)

Last edited:
<Anton> skrev:
2651243
hittade dom i galleriet, alla på en o samma 660.
Riktigt snygg bakända.

Skulle vilja ha nått liknande på min 620. Gillar verkligen inte den där "läppen" som hänger ned på slutet.

Bifogat

• edit.JPG
    edit.JPG
    80.8 KB · Visningar: 132
Bananhjärna skrev:
2651405 Riktigt snygg bakända.

Skulle vilja ha nått liknande på min 620. Gillar verkligen inte den där "läppen" som hänger ned på slutet.

Är det inte du som köpte din hoj rätt nyligen av någon här på sporthoj?

Gnutten skrev:
2651676 Är det inte du som köpte din hoj rätt nyligen av någon här på sporthoj?
Jepp, det stämmer. Köpte den (620:n) i oktober av Infectious.
Fast det kanske är nån annan du tänker på...

Vad tror ni om att enbart byta bakram å tvinga på bakstänkan från en 525a, kommer det se knäppt ut? På en LC4 såklart dårå...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman