Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
dewil skrev:2137385Har inte testat någon av dessa men 640 ÄR betydligt slöare och tyngre än 660:n.
Sen vad jag hört skulle 660 ha mer vrid än 525an.. vilket låter ganska logiskt.
Står själv i ungefär samma val som du gör
wand skrev:2137318Hur stor effektskillnad är det på dessa har bara kört 525 tyckte den gick jävligt bra funderar på en 660 men blev lite avskräckt när jag körde en 640 som i mitt tycke var rätt slö.
wand skrev:2137874660 passar mig kanske bättre. grejen är den att jag även vill köra lite i skogen. vet ej om det går med 660 om den pallar de.
kan ochså säga att jag inte är så bra på att skruva och kommer köra ca en timme om dagen+ jobbet och affären. vet inte om 660 håller skogsvägar bara
Hi-ho skrev:2137865525an är en maskin för tävlingsbruk, och 660 är en för nöjje.
Det du bör veta är att 525an ej har någon oljepump som pumpar runt oljan i motorn, utan den bygger på "skvätt-principen" dvs, den är ej anpassad för körning på jämt vara längre sträckor..
wand skrev:2137318Hur stor effektskillnad är det på dessa har bara kört 525 tyckte den gick jävligt bra funderar på en 660 men blev lite avskräckt när jag körde en 640 som i mitt tycke var rätt slö.
Snoogans skrev:2137918Nee du, nu har du fått det om bakfoten, RFS motorerna har visst oljepump och så är det med de!! Men dom bygger och på en gammal husaberg/husqvarna konstruktion som inte hade nån oljepump!
Mr R skrev:2138778instämmer med alla, ägt båda maskinerna och 525:an är överlägsen...
Dubbla oljepumpar till och med.Snoogans skrev:2137918Nee du, nu har du fått det om bakfoten, RFS motorerna har visst oljepump och så är det med de!! Men dom bygger och på en gammal husaberg/husqvarna konstruktion som inte hade nån oljepump!
Wheelie-king skrev:2139302Tänkte höra lite med er som har kört era 525 motarder en del och som har haft 660 tidigare.
Jag kör en 660 motard på gatan samt någon enstaka bankörning.
Min 525 sx har jag bara till cross. Men har haft funderingar på en
525 motard istället för 660:n. Men är inte 525 lite jobbig om man ska köra aktivt på småvägar 15-20 mil en kväll? Får man inte ont i baken av att sitta på den smala dynan?
Hur är 525 an vid längre wheelies (över 5 km).
wand: 660:n funkar på skogsvägar samt grusvägar. Körde t.o.m lite cross
med min när 525:an var paj... (se bild).
acura skrev:2139530Vad RFS-motorerna tycker om långa wheelies är det samma som Husabergmotorerna.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |