Jesperponken skrev:Adrian_J: Vad menar du med renovera, kan du inte skriva vad som ingår ungefär? När jag skrev att husan skulle renoveras efter ett år menade jag att den skulle renoveras väldigt mycket. Att saker gått sönder och så. Har hört det från några stycker. Men det är svårt att veta vad man ska tro på när man är hos olika försäljare. Dom pratar ju skit om varandraMen man får väl försöka att få en liten överblick över det hela.
Det som ingår...det är en del, helt olika på motorns kondition, dvs hur noga man varit med olja & luftfilter. Lagersats, kamkedja & packningssats är basen för service som man alltid bör byta vid delning. Där är ca 3000:- till att börja med. Sen tillkommer inte helt sällan något utav följande: kamaxel, foder, kolv, vevstake, ventilfjädrar, växelådsdrev mm mm.
Det finns många här som får sina cyklar att hålla länge verkar det som, men de går kanske inte så mycket. Efter 45-70 h är det svårt att bedöma en motors kondition, men 200 h kommer snabbare än man tror (mindre än 1 år med 5 h i veckan, och det tycker jag är lite) och då börjar det bli dags...
Vill inte låta negativ, men jag tycker inte man ska rekommendera en racing produkt för någon som inte ska ha den till det. Blir ofta att man missköter servicen, pga de väldigt orimliga kostnaderna för att ha prestanda som inte används. Sen blir det kommentarer såsom "skit kvalite" osv.