525 drevning??

Malte

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
12 cb1000R
Tänkte bara kolla va ni andra 525 åkare tycker angående org. drevning på 525? (förmodar att de är samma oavsett års modell)
Har orginal på min,tycker absolut inte den är slö men skulle vilja ha lite lättare att få upp den på bakhjulet.

Tips och trix är varmt välkommna:yoparty

Jag har en 525exc-06 o kör org 14/48 med 21/18"hjul.Med den kombinationen så plockas den upp på alla växlar utan koppling. Får du inte upp den med det så behöver du öva inte dreva om:D :D

Jag har en 525exc-06 o kör org 14/48 med 21/18"hjul.Med den kombinationen så plockas den upp på alla växlar utan koppling. Får du inte upp den med det så behöver du öva inte dreva om:D :D

Du menar alltså att du drar upp hojen på bakhjulet genom gaspådrag på sexans växel med 14/48 drevning?

Vad har du för trim på?

Du menar alltså att du drar upp hojen på bakhjulet genom gaspådrag på sexans växel med 14/48 drevning?

Vad har du för trim på?

Acrapovic bullerburk(slipon) med korken kvar... annars helt org,Jo förresten har nog stoppat i större huvudmunstycke också, kommer dock inte ihåg hur stort men har för mig att det var 198 ,men kan ha helt fel..Ja jag måste stå upp också för att få upp den på 6:an (man får ligga ca 100-120km o sen e det bara att trycka ner framgaffeln o sen gasa)Alltid roligt att köra om massa bilar på slangen i 120 på infartsleden:D :D :D
Ser att du har en 05:a o jag provade polarens 05;a igår o det var precis likadant med den, 14/48+ acra o kommer så fint på 6:an om man ber henne...

Last edited:
tror det är "standard" med 45 bak om man köper sej ett motardkitt. o i så fall går en med aklraburk upp snällt på sexan med 14/45 drevning oxå.

Gör Ackra burken så mycket effekt mässigt,,eller är de hel system som gäller??
Isåfall någon om har en liggandes hemma??:tungan

Öva????
Är de hoppa bak på saden och ryck,,förklara :yoparty

Last edited:
Bakhjulet kör man utan koppling och utan att man står upp, ser ju bara löjligt ut!

Säger du så bara för att du inte kan eller????
Tycker att det känns stabilare att stå upp när man kör i dom hastigheterna(100-uppåt) + att man ser betydligt bättre framåt när man står...Ang att det ser löjligt ut ,säger han som slänger ut en film på sig själv när han kör naken på en Husa+gillar att visa sina :tuttar :huvet :huvet

Ang tekniken, så ställer man bara sig upp o komprimerar gaffeln, när sen gaffeln går tillbaks så möter du upp med gasen, o så lyfter framhjulet så fint,så fint.Tror inte akraburken gör så hemskt mycket, du ska nog få upp hojen med org också, övaövaövaöva..

Last edited:
Jag hade 15/45 med 17". Tyckte det funkade bra på bana, men på gata hade jag nog hellre tagit nån kugg mindre bak.

Heheh jag har faktiskt aldrig provat... har en kompis som inte kunde få upp sin hojj om han inte stod upp, det e väl därför jag tycker så :)

Ska hämta min raket imorgon igen då kanske det blir en ny nakenfilm, man vet ju aldrig hihi :)

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti