525:a Pulverlackering av ram... Hur göra med ID-lappen??

Hoffis

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
zx7r -96,,,KTM 525 Exc
Påväg och lämna in ram och sving till 525:an på pulverlackering.
Hur har ni andra som lackat gjort med ID-lappen på styrhuvudet? Alltså den där svarta och silverfärgade dekalen där ram.nr och nått mer står.

Spelar det någon roll om man tar bort den?. Ramnummret står ju ändå instansat i ramen alldeles brevid. Sen är ju denna dekal så nött så det går ju ändå inte att läsa hela nummrena som står på den....

Tack på förhand

att den är nött kan ju bes klaga på..
sitter den inte med nitar? borra bort. lacka sen nita dit igen med popnit.

ramnumret tejpades över på min hoj, klarlackades sedan bara över själva numret så inte ramen skulle rosta :)

att den är nött kan ju bes klaga på..
sitter den inte med nitar? borra bort. lacka sen nita dit igen med popnit.

Hmm jo jag trodde det skulle vara så enkelt jag också, innan jag upptäckte att det är en dekal/klistermärke :gnissla ... Den lär då aldrig gå att pilla bort i ett enda stycke.. är redan genom nött på sissa ställen

Men e inte ramnummret instansat i styrhuvet - på högersidan? Jag tror lappen sitter där bara för att det skall vara lättläst. Det riktiga ramnummret måste ju som sagt vara instansat - bara å maska å lacka.

NÅn gång lyckades jag få bort dekalen hel. Värmde och drog bort den försiktigt med ett knivblad.

Men, det ska faktiskt gå att beställa ny via generalagenten. Är dom färdigtryckta (vilket jag inte tror dom är) så lär du behöva skicka in reg. papper eller så.

Men jag gissar att det är blankt och du helt enkelt får skriva med penna.

Eller så skiter du i dekalen, bör nog gå iaf, jag menar ramnumret finns ju där!

står väl en massa annat skit på lappen som bes vill ha/se, ring o hör med dom vad som gäller.. är de en klisterlapp så lär den ju knappast hålla fast du tejpar över den, är väl typ 250 grader under bakningen :gnissla

står väl en massa annat skit på lappen som bes vill ha/se, ring o hör med dom vad som gäller.. är de en klisterlapp så lär den ju knappast hålla fast du tejpar över den, är väl typ 250 grader under bakningen :gnissla

Ringde till SBP och den jag pratade med sa att det absolut måste sitta en sån lapp, var tydligen bevis på "helfordonsgodkännande" eller nått sånt ....Men tycker att det borde gå att fixa ny genom KTM eftersom dom lär väl förstå att en klisterlapp blir ju nött genom åren..

Förklarade även för han jag pratade med på SBP att lappen var ju så pass nött att det spelar ingen roll om den sitter där eller inte, för dom lär varjefall aldrig kunna tyda hela nummer följden (så nött e den).... Svaret jag fock var -Den SKALL sitta där!!..

Har meilat karlströms och frågat om det går att fixa en ny, så få se vad jag får till svar :)

Slänger upp en bild på den, hmm om jag lyckas länka haha

dsc00002qzt.jpg

Har meilat karlströms och frågat om det går att fixa en ny, så få se vad jag får till svar :)

Slänger upp en bild på den, hmm om jag lyckas länka haha

Helt underbart med firmor som bryr sig om kunder :) ... Mailade karlströms igår och frågade om dom kunde fixa fram en sån där dekal, eller varjefall peka i vilken riktning jag skulle vända mig för att få hjälp..

På lunchen i dag slog ja ett öga på mobilen och såg ett missat nummer från karlströms, ringde upp men bara upptaget.
Nu då jag kollade mailen hade jag fått ett från karlströms där det stod att dom hade beställt en ny lapp från ktm, men vissete inte hur lång tid det skulle ta..
Tydligen allt från 3 dagar till 3 veckor, men men jag är glad bara jag får den före besiktningen nästa år :D ..

Alltså den firman e underbar serviskänsla, bemötande, kunnigheten och framför allt viljan att lösa problem :D

Helt underbart med firmor som bryr sig om kunder :) ... Mailade karlströms igår och frågade om dom kunde fixa fram en sån där dekal, eller varjefall peka i vilken riktning jag skulle vända mig för att få hjälp..

På lunchen i dag slog ja ett öga på mobilen och såg ett missat nummer från karlströms, ringde upp men bara upptaget.
Nu då jag kollade mailen hade jag fått ett från karlströms där det stod att dom hade beställt en ny lapp från ktm, men vissete inte hur lång tid det skulle ta..
Tydligen allt från 3 dagar till 3 veckor, men men jag är glad bara jag får den före besiktningen nästa år :D ..

Alltså den firman e underbar serviskänsla, bemötande, kunnigheten och framför allt viljan att lösa problem :D

skönt att de löste sig :tummenupp

vilka uppgifter behövde dom för att ta hem ny klisterlapp??

inte besiktning förän 2011 men kan va bra o veta.

vilka uppgifter behövde dom för att ta hem ny klisterlapp??

inte besiktning förän 2011 men kan va bra o veta.

Skickade med den bilden som jag lade upp i tråden här, osså förklarade jag som det var att jag skulle lacka om ramen och att denna lapp måste sitta där.. De var de enda jag skrev i mailet, så jag har inte lämnat några fordons uppgifter förutom det som kan tydas av fotot på lappen =)

Men prata med Karlströms motor för dom är helt underbara att ha och göra med, dom lägger verkligen ner tid på sina kunder :tummenupp

Nyheter
Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Back