520 drivpaket

Ferry

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Prosuperbike/gata GSX1000R -07
vad brukar effekt skilnaden på bakhjulet bli vid byte till 520 drivpaket?

Kedjebrott? :tummenupp

Jag personligen skulle aldriga våga slänga på så klen kedja på en så pass stor cykel som du har...

Har kört sönder länkar ett antal gånger bara på crosscykeln, och det är ju ändå en slö 125 cc..

Last edited:
Du kan kanske vinna en 2-3 hk, men hållbarheten lär ju bli lidande. De smäller inte av, men lär ju töja sig i hygglig takt. Jag skulle nog satsa på att banta fem kilo själv istället, lika stor skillnad och billigare än att byta drivpaket oftare.

Under alla år somjag åkt cross och enduro har jag aldrig haft något annat än 520kedja på mina hojar över 80cc. Har iof altid haft o-ring eller x-ring men du måste nog ha en jävligt dålig kedja om den ska gå av...På väghojar är nog 525 bättre pga den större effekten som finns

<micke> skrev:
Kedjebrott? :tummenupp

Jag personligen skulle aldriga våga slänga på så klen kedja på en så pass stor cykel som du har...

Har kört sönder länkar ett antal gånger bara på crosscykeln, och det är ju ändå en slö 125 cc..
Inte en chans att det blir kedjebrott! Vi kör med DID 520 ERV2 på hojen, håller bra och rullar lätt. Väljer man en bra kvalitétskedja är det inget problem med livslängden :tummenupp

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D