500kr hittelön om du hittar en 2-pelarlyft åt mig!

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Jag vill ha en 2-pelarlyft som fungerar skapligt. Så höglyftande som möjligt. Liknande modell som på bilden. Gör inget om den finns monterad, jag kan hjälpa till att montera ner om det behövs. Gärna i Stockholm, Uppsala, Gävle, Västerås, Eskilstuna trakterna men jag kan åka lite längre om det behövs.

Du kanske känner nån, som känner nån, som har en lyft eller någon som jobbar med att serva lyftar eller liknande. Lyften får kosta max 5000kr beronde på skick. Tipsar du om något som leder till affär så slantar jag in 500kr på ditt konto.

Tar emot tips via PM!

billyft2tu.jpg

WestW skrev:
Fått några tips. Tack

(Blocket har jag koll på redan)
Finns en nedlagd bilverkstad i ektorp/nacka, mellan ica och mekonomen.. Var själv intr av att ta över garaget för egen verksamhet/tvätthall med några polare. Då stod den där lyften inne i mörka lokalen. Tror han gick i konkurs..

Jag känner inte till någon 2pelare för 5000. Men däremot en enpelare för 9000 tror jag det var.

Allmänhet när vi monterar ner en gml 2 pelare så är de så slitna att det är inget att göra åt dem.

En ny 2pelar kan jag lätt fixa fram... Men den kostar ju betydligt mer...

SENSEI skrev:
Jag känner inte till någon 2pelare för 5000. Men däremot en enpelare för 9000 tror jag det var.

Allmänhet när vi monterar ner en gml 2 pelare så är de så slitna att det är inget att göra åt dem.

En ny 2pelar kan jag lätt fixa fram... Men den kostar ju betydligt mer...

Ute efter 2 pelare eftersom jag vill kunna flytta den enkelt.

En sliten lyft kan duga åt mig. Är skruven helt slut är det ju inte så mycket att ha men en som är lite sliten med dåliga muttrar kan vara intressant. Muttrar kan jag få tillverkade till rätt pris. Även om skruven är sliten och man gör nya muttrar kan man ju få lyften att hänga med många år till.

Sen kan en lite sliten lyft funka för mig eftersom jag lyfter kanske max 2 bilar i veckan medans på en verkstad lyfter man 10bilar om dagen. Jag är bara en hobbymeckare.

Håll ögonen öppna och dyker du på något meddela mig så får ni sitta och fika medans jag monterar ner lyften åt er :)

Last edited:
Nu har jag köpt lyftar :)
Fått ett tips som ledde till att jag köpte en 2-pelare i bra skick samt en 4-pelare som fungerar men är ful. Priset var MYCKET bra.

4-pelaren kommer dyka upp på Blocket snart för jag behöver bara 2-pelaren.

Tipsaren du vet vem du är, stort tack!

THE END

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!