5000 mil på en 01:a

Nä, den har väl haft hastighetsmätaren ikopplad hela tiden, helt enkelt.

Finns servicebok så är det väl ett plus.

Rätt servad så skulle jag inte vara orolig.

Men priset måste vara rätt, blir troligtvis inte så bra andrahandsvärde för dig den dagen du säljer med en massa mil på mätaren.

dock skulle jag välja annat märke än en trajja, Vill inte snutskasta och vara dryg men jag har hört lite oroande saker om dom där cyklarna. Jag skulle köra japan istället. Ventils spelsjusterings intervall på 1200 mil är heller inte kul

Chii skrev:
dock skulle jag välja annat märke än en trajja, Vill inte snutskasta och vara dryg men jag har hört lite oroande saker om dom där cyklarna. Jag skulle köra japan istället. Ventils spelsjusterings intervall på 1200 mil är heller inte kul

Har kört två sprint ST förrut utan några större problem (Förutom att den siste blev stulen...) Är helt igenom JÄTTEnöjd med dom... Bästa cykeln jag ägt!

Gallianoman skrev:
Har kört två sprint ST förrut utan några större problem (Förutom att den siste blev stulen...) Är helt igenom JÄTTEnöjd med dom... Bästa cykeln jag ägt!

Det är säkert en toppen hoj men en kille jag känner kanske fick ett söndags exemplar men hans ST hade återkommande motorproblem. Men går den fint så är 5000 mil inget att bry sig om. Det finns ju människor som tror att en sporthoj är totals slut efter 5000 :kocko

5000 mil på en 01a .. hmm, jag tror jag åkt för lite... min 98 har bara gått 4200... får vi göra något åt :D

Men som Victor skriver, kolla serviceboken. Rätt servad så ska det nog inte vara problem.

sharpedge skrev:
Men som Victor skriver, kolla serviceboken. Rätt servad så ska det nog inte vara problem.

Va, jag har ju inte ens varit i närheten av den här tråden?
Hur kommer det sig att folk kommer ihåg nick, det är ju värsta rainman över det.

Gallianoman skrev:
... är det något att vara orolig över? Det är en Triumph ST som det gäller så det är väl en touringhojj, kan man kanske säga...
Inte köpläge för Triumph. Kolla hur många olika sorters fabrikat det är på skruvar och muttrar, millimeter, insex, torx allt i en salig blandning, som mekaniker så ryser man i hela kroppen. Kolla hur man skall byta framdrev ?
All olja får tappas ned ? Elsystemet ? min Tiger brann nästan upp på Nurburg ring.
Mekanikern på verkstaden där nere sa att det var det värsta han sett till tekniska lösningar på olika saker. :tomten

Victor skrev:
Va, jag har ju inte ens varit i närheten av den här tråden?
Hur kommer det sig att folk kommer ihåg nick, det är ju värsta rainman över det.

Fast rainman har inte skrivit i den här tråden ;)

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret